Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

2020-as évi életmódváltásom összefoglalója

2020. december 31. - S.Viendo

Most azokat a számomra legfontosabb momentumokat, mérföldköveket szedtem össze, amelyeket sikerült elérnem ebben az évben, és a végén megosztom azt is, jelenleg hogy áll a dolog, és hogyan tovább, mik a későbbi terveim. Úgy gondoltam, hogy ez a téma lesz leginkább méltó az idei év utolsó napján, az erre a blogra írt bejegyzésemhez, ugyanis idén sok minden történt, és még a korona vírus is megjelent, megnehezítve ezzel mindennapjainkat. 
1714901.jpg

2020.

Január-február

2020. január vége felé kezdtem el rádöbbenni arra, hogy ha jót akarok magamnak, és a kis családomnak, főleg a lányomnak, akkor össze kell szednem magam. Elegem lett abból, hogy folyton elfáradok, álmos vagyok, nem tudok kellően odafigyelni a gyerekemre, mert annyira kimerülök. Ebben nyilván erősen közre játszott az, hogy teljesen lemerült az energiaszintem, de nem tudtam, hogyan hozhatnám vissza.

Első lépésként  elkezdtem változtatni az étrendemen, az első két hónapban elhagytam a húst, csak egyszer ettem tojást, feta sajtot, és kétszer halat, ha jól emlékszem tonhalat és lazacot. Lényegében csak gyümölcsön, zöldségen, olajos magvakon és gabonákon éltem, de rettentően jól éreztem magam. Mindent én készítettem el házilag, semmi olyat nem ettem, ami a boltban volt készen, vagy félkészen.

Március-április

Márciusban elkezdtem a csikungozást, mert úgy éreztem, hogy valami mozgásra van szükségem, de elég nehezen vettem rá magam. Először azt hittem, hogy nekem erre nincs időm, és nem ér semmit, aztán erőt vettem magamon, végül már éreztem a hatását. Étkezést tekintve a sok-sok gyümölcsön, zöldségen, olajos magvakon és gabonákon kívül egyszer volt tojás, tőkehalmáj, csirke és sertéshús is.

Áprilisban elkezdtem a plankelést és a futást, amik mellett a mai napig kitartottam, és amelyekben nagyon nagyon sokat fejlődtem. Bár nem posztoltam, de plank-ben már a 9. szinten tartok, futásra viszont most olyan sok lehetőségem nincsen. Emiatt sajnos sok nap kimarad, ám így is sikerül időnként lefutni alkalmanként a 800 vagy 1000 méter. Ebben a hónapban elég sok halfélét (szardínia, tőkehalmáj, lazac), és tojást ettem, de néha volt sertés és csirke is, ezek maximum kétszer.

Május-június

Májusban megosztottam, hogy az elmúlt egy hónap alatt szedett vitaminok milyen hatással voltak rám, és folytattam szedésüket. Ebben a hónapban befigyelt már a marhahús is két alkalommal, csirkéztem, halaztam és sok tojást is ettem, majd júniusban folytatódott ez a sor még több tojással, aztán elkezdtem Mekizni, Burger King-ezni, Don Pepézni. Igaz, hogy hús mentes dolgokat kértem, de valahogy nem lett jobb tőle a közérzetem. Ez idő tájt posztoltam a Naplózás című bejegyzésemet, de már jóval korábban (az év elején) elkezdtem vezetni egy füzetben a napi megevett ételeimet.

Július

Július elején (pontosabban június végén) döntöttem el, hogy egy hónapig vegán leszek, azaz teljesen elhagyom az állati eredetű élelmiszereket az étrendemből. Mivel akkor kezdtem, még nem igazán volt fogalmam arról, mit és hogyan kell csinálni, így néha előfordult egy-egy gyorséttermi kajálás, de ez is csak húsmentesen. Idő közben szép lassan rájöttem az arányokra, köszönhetően annak, hogy utána olvastam pár dolognak, így már megfelelően tudtam étkezni.

Augusztus-szeptember-október

Augusztusban dokumentáltam az elmúlt vegán egy hónap áldásos hatásait, és úgy döntöttem, hogy így folytatom tovább, természetesen a sport, és a vitaminok szedése mellett. Szeptemberben kihúzták az egyik bölcsességfogamat, ezért nehézkesen ettem, és sokat fogytam, valamint fogszabályzót javasoltak nekem, így októberben újabb három foghúzás (az egyik szintén bölcsességfog) következett, a növényi étrendet tovább folytattam.

November-december

Alig bírtam enni, jól lefogytam, de november végéig tartottam a növényi étrendet, míg aztán december elejétől kezdve újra visszahoztam néhány állati eredetű élelmiszert az étrendembe. Nem minden nap, és nem nagy mennyiségben, de úgy éreztem, szükségem van rájuk. Meglátjuk, jövőre hogyan alakulnak a dolgok, és ha kell, újra változtatok.

2021.

2021-es terveim között szerepel első sorban a cukormentesség, vagy legalábbis az arra való törekvés, mert a tejtermékeket (amik szintén a másik tiltólistásak nálam) már régen elhagytam az étrendemből, és nem is szándékozom őket visszahozni. Hozzáadott cukrot tehát nem, és szintén hozzáadott zsiradékot sem szeretnék már nagyon használni a továbbiakban.

A glutént picit háttérbe szeretném szorítani, hogy helyet kapjanak az olyan értékes gabonák, amik kifejezetten jót tesznek az emésztésnek, és amelyek emellett még gluténmentesek is. Ettől függetlenül persze fogok sütni néha, például fehér lisztből banánkenyeret, vagy palacsintát, de nyilván nem erről fognak szólni az étkezéseink.

A gyümölcsökről, zöldségekről, és olajos magvakról még nem esett említés, pedig ezek képezik az étrendünk legnagyobb részét, és amelyekről semmiféleképpen sem szeretnék lemondani. Sőt igyekszem ezeknek egy részét nyersen is elfogyasztani, ha ez jelenleg nehezen is megy a fogszabályzó miatt.

Visszahoztam és alkalmanként használom majd a tojást, különféle velős csontokat, belsőségeket, halféléket, és a mézet is, ha megfelelő forrásból származnak, mert hasznos tápanyagokat tartalmaznak, és úgy tapasztaltam, hogy mértékkel jót tesznek a szervezetemnek.

Összességében tehát egy változatos, cukor-, és tejmentes, valamint gluténszegény étrendet szeretnék kialakítani rengeteg gyümölccsel, zöldséggel és olajos magvakkal.

Ami még fontos, az a sok vitamin, a rengeteg folyadék (lehetőleg tiszta víz), a gyógyteák, a stressz mentesség, és sport, sport sport! Minél több, annál jobb, mert a szervezet meghálálja! Az enyém legalábbis... :-)

Nekem ezek váltak be ezalatt az egy év alatt, várom a még pozitívabb folytatást!

Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek!


Kép forrása: clipart-library.com

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr7216366346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása