Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Gluténmentes diós és mákos bejgli (vegán)

2020. december 25. - S.Viendo

A bejgli sütéssel még soha életemben nem próbálkoztam. Se a hagyományossal, sem pedig más fajtával, mert úgy igazán sosem mertem belevágni. Hiszen mégis csak egy Karácsonyi süteményről van szó, ami ugye különleges alkalomra készül, úgyhogy jól kéne sikerülnie. Mióta gyerekem van, egyre bátrabb vagyok a konyhában (is), ezért úgy döntöttem, hogy idén megpróbálkozom vele, sőt rögtön egy egészséges verziót választottam, ami a várakozásaimat felülmúlta!
20201224_155606.png

Ezt megelőzően persze nyilván alaposan utána olvastam, körbe jártam a témát, megtudtam a bejgli sütés apró rejtelmeit, buktatókat, trükköket, amikkel azért már el lehetett indulni. Sokáig vacilláltam, hogy hagyományosat süssek-e, amiben van tej, tojás, glutén, és hajlottam is e felé - mert azt valamiért biztosabbnak éreztem -, de aztán győzött az egészséghez fűződő jó viszonyom.

A tészták hozzávalói:

100 g darált mandula
60 g burgonyakeményítő
120 g barna rizsliszt
2 ek útifűmaghéj
20 g élesztő
2 kk nádcukor
200 g mandulatej

A diós töltelék hozzávalói:

100 g darált dió
2 ek almapüré
1 ek sült sütőtök (vagy baracklekvár)
3 ek nyírfacukor

A mákos töltelék hozzávalói:

90 g darált mák
2 ek almapüré
1 ek sült sütőtök (vagy baracklekvár)
2 ek nyírfacukor
reszelt citromhéj
1-2 ek növényi tej
20201224_160353.pngElkészítés:

Elöljáróban annyit, hogy a két fajta bejgli tésztáját egyszerre csináltam meg, és a végén a töltéshez kétfelé osztottam, de az almapürével is ugyanígy jártam el.

Az egészet úgy kezdtem, hogy először meglangyosítottam a növényi tejet, és a cukorral felfuttattam benne az élesztőt, aztán az útifűmaghéjat is hozzáadtam, végül pedig a kimért lisztekhez öntöttem őket. Alaposan összedolgoztam, míg egy jól gyúrható tésztát nem kaptam, amit konyharuhával lefedve 1 órán át pihentettem.
20201224_160536.pngA töltelékekhez elkészítettem az almapürét, azaz az almákat egy kevés vízben puhára pároltam, és egy villával szétnyomkodtam. A diós töltelékhez az előírás szerint kanalaztam belőle, aztán hozzáadtam a sütőtököt, és a cukrot is. A mákos töltelékhez is hozzákanalaztam annyi almapürét, amennyit kellett, szintén hozzáadtam a sütőtököt és a cukrot, plusz ebbe még szórtam citromhéjat, és öntöttem rá a tejből is.

Egy gyúródeszkára folpackot terítettem, majd elkezdtem téglalap formájúra, és 1 mm vastagságúra nyújtani a tészta egyik felét. Megkentem a diós töltelékkel kb. olyan vastagon, mint amilyen vastag a tészta és a fólia segítségével óvatosan feltekertem. A mákossal is ugyanígy tettem, aztán megszurkáltam mindkét rudat, és sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam őket, végül 180 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt megsütöttem.

Jó étvágyat!
20201224_160543.pngA recept Mindenmentes Nórinak köszönhető ismét. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr5416356724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása