Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Vegán túrógombóc

2020. szeptember 21. - S.Viendo

A szilvás gombócon felbuzdulva kedvem támadt készíteni túrógombócot is, természetesen ezt is vegán változatban, úgyhogy kikerestem hozzá egy korábban kinézett receptet. Itt a gombócok kölesből készülnek, és pillanatok alatt megvannak, az ízük pedig valami csodálatos!
20200919_152821.png

Hozzávalók:

40 dkg köles
3 db közepes citrom
tönkölybúza dara
kukorica dara a hempergetéshez (lehet zsemlemorzsa is)
nyírfacukor
egy csipet só
7 dl rizstej (más semleges ízű magtej is jó)
kókuszolaj
20200919_152815.pngElkészítés:

A kölest beáztattam pár órára, de lehet egy éjszakára is. Miután alaposan átmostam, egy csipet sóval, és a növényi tejjel feltettem főni. Folyamatosan figyeltem a folyadék mennyiségét, mert ha elfőtt, pótoltam (vízzel is lehet pótolni). Főzés vége felé hozzáadtam a búzadarát, mert ez segít összetartani a gombócokat.

Amikor a köles puhára főtt, hozzáadtam a citromok kifacsart levét, és beízesítettem a cukorral, majd hagytam hűlni egy picit. Kihűlés után nedves kézzel kisebb gombócokat formáztam belőle, és kókuszolajon megpirított kukorica darába forgattam őket.

Jó étvágyat!

Készítettem őrölt kesudió, nádcukor, fahéj és víz segítségével "tejfölt", és ezzel tálaltam, majd még fahéjjal is megszórtam.

A recept az Igazi endometriózis diéta című könyvből van.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr4516208406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása