Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Házi teljes kiőrlésű zöldséges-magos kenyér (vegán)

2020. július 22. - S.Viendo

Korábban próbálkoztam már kenyér sütésével, és igazából az volt az első alkalom, de nem voltam teljesen megelégedve vele. Ezúttal egy vegán, egyszerű kenyér receptet keresgéltem, amikor megakadt a szemem valami gyönyörűségen!
20200719_120400.png

Ez a gyönyörűség egy színpompás zöldséges kenyér volt, ami ráadásul még teljes kiőrlésű is, úgyhogy óriási késztetést éreztem arra, hogy megpróbáljam elkészíteni. Nem volt sárgarépám, de minden másom igen és a receptet is pontosan követtem, így sikerült elsőre egy egész jó dolgot alkotnom. A céklától teljesen rózsaszín lett a nyers tészta, de a sütés során ez kifakult.
20200719_091014.pngHozzávalók:

1 bögre teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 bögre finomliszt
1 db cékla
1 db kisebb cukkini
1 db piros kápia paprika
1 kk sütőpor
1 csipet nádcukor
1 pici almaecet
fél kk szódabikarbóna
1 kk szárított kakukkfű / + a tetejére / más szárított fűszer is lehet
növényi tej (nálam kókusztej)
fél bögre őrölt kesudió
2-3 evőkanál tökmag / napraforgómag / vagy vegyesen + a tetejére
1 evőkanál lenmag
20200719_091356.pngElkészítés

Lereszeltem a céklát és a cukkinit, a levüket kicsit kinyomkodtam, utána feldaraboltam a paprikát. Összekevertem az összes száraz hozzávalót, beletettem az ecetet, és a zöldségeket, majd annyi növényi tejjel hígítottam, míg egy jól gyúrható kenyértésztát nem kaptam.
20200719_120234.pngA folyadék mennyisége függ a cékla és a cukkini nagyságától és nedvességétől. A tetejét megszórtam a magokkal, amiket picit belenyomkodtam és a tésztát sütőpapírral bélelt kenyérsütő formában, 200 fokra előmelegített sütőben 35 perc alatt megsütöttem.

Jó étvágyat!
20200719_120228.pngAz eredeti recept itt található.

Később aztán tovább kísérletezgettem, mert kíváncsi voltam, hogy milyen lehet ez a kenyér zöldségek nélkül. Természetesen egy kicsit szárazabb tésztát kaptam a végén, meg csak később esett le, hogy ezt nem kéne ugyanannyi ideig sütni, de azért a végeredmény alapvetően nem lett rossz.
20200720_155925.pngA következő kenyerem sütésekor úgy döntöttem, maradok a "csak cukkini vonalon", aztán már sárgarépát is raktam bele, így született meg ez a cukkinis-répás változat.
20200727_160223.png

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr616043594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása