Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Villámgyors gombafasírt

2020. október 16. - S.Viendo

A csiperkegombából, ami a hűtőben várt felhasználásra, pörkölt, vagy fasírt volt tervben, végül a fasírt mellett döntöttem, és hozzá volt még egy kis maradék héjában főtt krumplim. Nagyon megkívántam az uborkasalátát, így egy korábban már posztolt tzatzikit készítettem melléjük.
20201016_140702.png

Hozzávalók:

fél kg csiperkegomba
1 fej vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma
1 kk őrölt pirospaprika
1 kk őrölt füstölt pirospaprika
ízlés szerint só, feketebors
1 kk őrölt kömény
3 marék hajdina
2 ek olívaolaj
bármilyen liszt (én most búza finomlisztet használtam)

Elkészítés:

A hajdinát alaposan átmostam, sós vízben megfőztem, és jól lecsöpögtettem róla a vizet, majd hagytam kihűlni. A vöröshagymát és fokhagymát felaprítottam, egy kis olajon megpirítottam, meghintettem a pirospaprikával és rádobtam a megtisztított, felszeletelt gombát. Nagy lángon addig pirítottam, míg a gomba el nem kezdett levet ereszteni, ekkor hozzákevertem a többi fűszert, lehúztam a tűzről és hagytam kicsit hűlni.

Amikor ez is kihűlt, leszűrtem a levét (nem öntöttem ki, későbbre eltettem), és egy tálban összekevertem a hajdinával, botmixerrel pépesítettem, megszórtam a liszttel is. Jól összegyúrtam az egészet, aztán kibéleltem egy tepsit sütőpapírral, végül tenyérnyi fasírtokat formáztam, és pakoltam rá. 180-200 fokon fél óra alatt megsütöttem őket, és mielőtt kivettem, megfordítottam mindegyiket.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr4716242738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása