Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Paradicsomos gombóc

2021. március 14. - S.Viendo

Mindig is imádtam ezt az ételt, de akkoriban még ugye hússal ettem, ám inkább a paradicsomos ízvilág miatt volt az egyik kedvencem. Mióta növényi étrendet folytatok, nem ettem, pedig a hús számos alternatívája létezik, nekem most a lencsére esett a választásom. Isteni finom főétel kerekedett belőle, a főtt krumplival és a paradicsom szósszal együtt.
20210310_112718.png

A lencsegombóc hozzávalói:

200 g barna lencse
125 g barna rizs
1 nagy fej vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma
6 ek útifűmaghéj
őrölt pirospaprika
őrölt kömény
őrölt fekete bors


A paradicsomszósz hozzávalói:

1 l házi paradicsomlé (paradicsom sűrítmény is jó)
1 db (piros) nagy kápia vagy kaliforniai paprika
nyírfacukor (kristálycukor helyett)
1 db babérlevél
őrölt fekete bors


A rizst és a lencsét külön-külön megfőztem, közben egy serpenyőben vízen megpároltam az apróra vágott hagymákat (a fokhagymát lereszeltem). Amikor kész lettek, leszűrtem róluk a vizet, és összekevertem őket, majd hozzádobtam a fűszereket és az útifűmaghéjat is. Alaposan összedolgoztam a masszát, amiből sütőpapírral bélelt tepsire kis fasírtgolyókat formáztam, és 180 fokon, kb félóra alatt megsütöttem.

Ez idő alatt elkészítettem a paradicsomszószt, amihez egy edényben cukrot karamelizáltam, és ráöntöttem a paradicsomlét. A paprikát felkarikáztam, és a babérlevéllel együtt a paradicsomléhez dobtam, aztán beízesítettem, és hagytam forrni kicsit.

Amikor minden kész lett, a képen látható módon, főtt krumplival tálaltam. Legközelebb kipróbálom kesuföllel leöntve is.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr8316461370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása