Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Zelleres-sárgarépás röszti árpapehellyel

2020. december 28. - S.Viendo

A rösztinek manapság már mindenféle verziója létezik, a megszokott krumplin kívül számos más, egészségesebb zöldségből is el lehet készíteni. Én most zellerből szerettem volna, mert ebből volt maradékom, de mivel az íze igen karakteres, tettem még bele sárgarépát és sok-sok fűszert. A végeredmény nagyon jó lett, a 2 évesem is megette így a zellert, na meg kellőképp jól is laktunk.
20201227_192933.png

Hozzávalók:

10 dkg zellergumó
2 db közepes sárgarépa
1 csokor friss petrezselyemzöld
őrölt koriander
őrölt kömény

bors
fokhagymagranulátum (vagy igazi fokhagyma)
2-3 marék árpapehely
olívaolaj
1 ek csicseriborsóliszt
3-4 ek zabliszt
2 ek őrölt lenmag 6 ek vízbe áztatva

Elkészítés:

Az árpapelyhet egy kis időre vízbe áztattam, addig összeállítottam a röszti többi részét. A zellert és a sárgarépát meghámoztam és lereszeltem, majd megsóztam. Hozzáadtam a petrezselymet, a fűszereket, a liszteket, sóztam ha még kellett, borsoztam, végül leszűrtem az árpát és azt is beletettem. Amikor a lenmag kicsit megkocsonyásodott, a végén beleöntöttem.

Alaposan összedolgoztam a masszát, és sütőpapírral bélelt tepsire lapos korongokat formáztam, végül 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem. Ekkor meg lehet fordítani őket, hogy a tetejük is megpiruljon. A sütőben együtt sültek a héjában felszeletelt krumplival, és még zöldbab főzeléket is készítettem mellé.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr7816359108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása