Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Vegán erdélyi rakott káposzta

2020. december 23. - S.Viendo

Már hetekkel ezelőtt megpróbáltam összeállítani a karácsonyi menüt, melynek nagy részét húsmentesre terveztem, és láttam nagyon jó vegán töltött káposzta recepteket a neten. Aztán osztottam szoroztam, mérlegeltem, mire mennyi időm lesz, mielőtt megjön a vendégsereg. A vége az lett, hogy hasonló ízvilágú, de inkább rakott ételt készítettem, és sokkal jobban jártam, mert megúsztam a töltögetést, és isteni finom, tápláló ételt ehetett mindenki ebédre!
20201222_163232.png

A káposztás ragu hozzávalói:

4 ek olívaolaj
1 nagy fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
só, bors
1 kg savanyú káposzta
1 tk füstölt pirospaprika
egy kevés víz

A lencsés ragu hozzávalói:

4 ek olívaolaj
1 nagy fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
só, bors
150 g barna rizs
4 tk sűrített paradicsom
3 ek ételízesítő + víz vagy 500 ml zöldségalaplé
2 tk őrölt kömény
1 tk pirospaprika
1 tk füstölt paprika
2 db babérlevél
2 konzerv lencse
20201224_151404.pngA káposztás raguhoz egy kevés olajon üvegesre pirítottam a hagymákat, sóztam, borsoztam, és bele raktam a savanyú káposztát is. Alacsony hőmérsékleten 10 percig pirítottam, majd magasabb lángon szintén kb. 10 perc alatt lepirítottam az egészet. Ráöntöttem egy kis vizet, megszórtam a paprikával és még egy kis párolás után kész is lett. Most a lencsés ragu következett, amelyhez először a rizst sós vízben megfőztem és leszűrtem.

Egy kevés olajon üvegesre pirítottam a hagymákat, sóztam, borsoztam, és bele raktam a sűrített paradicsomot, és jól lepirítottam. Beleszórtam az ételízesítőt, és felöntöttem egy kevés vízzel, majd amikor rottyant egyet, beleszórtam az összes fűszert, majd elkevertem. Felforraltam, hozzáadtam a lencsét, és még 10 percig hagytam rotyogni, a végén belekevertem a rizst is.

Egy tepsi aljára raktam a lencsés ragu felét, erre tettem a káposzta egyik felét, majd a maradék lencsét, és a legvégén a maradék káposztát. Le lehet kenni növényi tejföllel és úgy sütőbe dugni, de ezt egyelőre nem próbáltam ki, hanem utólag pakoltam rá a tejfölt. 20-30 perc alatt szépen összeérnek az ízek, és teljesen puhára párolódik a káposzta.

Jó étvágyat!

Az eredeti receptet itt találtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr4316355872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Medgar 2020.12.25. 17:59:16

Hát ez rettenetesen néz ki.

Bkkzol 2020.12.26. 20:55:32

Érdekes valami. Lehet, hogy még ehető is. Az "ételízesítő"-vel és a "növényi tejföl", konzerv lencse a gyenge pont (tarósító, antioxidáns, stabilizáló anyag...). Ezek kevesebb mérget tartalmazhatnak, mint fél kg hús? Vagy nem az egészségesség volna a lényeg?

S.Viendo 2020.12.26. 22:36:16

@Medgar: Az íze viszont annál finomabb.

S.Viendo 2020.12.26. 22:37:31

@Bkkzol: Nem csak hogy ehető, de nagyon finom is lett, örülök, hogy elkészítettem ezt az ételt. Az ételízesítő, amit használtam, tartósítószermentes. A növényi tejfölt én készítettem házilag kesudióból, de a linkre kattintva ez ki is derül. Konzerv lencse helyett meg akinek van rá ideje, használhat szárazlencsét is, előre beáztatva, nekem most nem volt időm. A konzervek nekem is csak vésztartalékok, jobban kedvelem a száraz árut.
süti beállítások módosítása