Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Túró ízű sós, kapros mini tortácska

2020. december 29. - S.Viendo

Ez a sós sütemény annyira finom volt, hogy még párszor biztosan el fogom készíteni! A maradék kapros kölest szerettem volna felhasználni a hűtőből, és ez az isteni finom étel lett belőle, sőt ez volt a mai uzsonnánk, és úgy döntöttem, hogy ez lesz a holnapi is. Laktató, tejmentes, tojásmentes, gluténmentes, vegán!
20201228_164558.png

A tésztalap hozzávalói:

40 g hajdninaliszt
80 g kölesliszt
25 g burgonyakeményítő
fél kk szódabikarbóna
20 g kókuszolaj
fél kk só
60 g víz

A kapros túró hozzávalói:

fél csokor friss kapor
150 g köles
75 g csicseriborsó konzerv- vagy főzőlé
1 kk só
fél citrom leve
fél kk almaecet
20201228_164609.pngElkészítés:

A tésztalaphoz először elkevertem egymással a száraz hozzávalókat, majd hozzáadtam a nedveseket és alaposan összegyúrtam. Az így kapott tésztát négy részre osztottam, és négy darab mini tortaforma aljába nyomkodtam.

A kölest sós vízben krémesen puhára főztem, közben egy gépi habverő segítségével kemény habbá vertem a csicserilevet az almaecettel, és óvatosan bele forgattam a forró kölesbe. A kaprot apróra vágtam, majd hozzáadtam a köleshez, a citrom levével együtt.

Az így kapott túrót a tészta alapra kentem, végül 160 fokra előmelegített sütőben, 25 perc alatt megsütöttem.

Jó étvágyat!

Az eredeti recept innen való.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr9016361910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása