Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Rólam

2020. október 04. - S.Viendo

Először 2015. áprilisában diagnosztizáltak és operáltak meg (akut műtét volt) endometriózissal, de valószínűleg már sokkal korábban kialakult ez a probléma. Később kiderült, hogy a köldökömben is ez okozza a gondot, tehát másodjára onnan is kioperálták, ugyanez év novemberében. Két évvel később újra előjött a betegség, így 2017. év vége felé átestem a harmadik műtétemen is.

Mivel az orvosok úgy látták, hogy ennek így sosem lesz vége, elküldtek a meddőségi központba, hogy ott kezdjenek velem valamit. Azt mondták, egy baba megoldhatja a problémámat, és mivel a férjemmel nagyon szerettünk volna gyermeket, de sosem sikerült, úgy döntöttünk, belevágunk a lombikozásba.

Nagyon akartam, rákoncentráltam, és csodával határos módon elsőre össze is jött a baba, ami az orvos szerint kivételes esetnek számít ilyen súlyos endometriózis múlttal a hátam mögött. Anyává válni csodálatos érzés, és mindaddig el is felejtettem, hogy mi az a menstruáció, míg vissza nem jött újra.

Közben kiderült, hogy ez az alattomos betegség a belekre is ráhúzódott, és a menzesz jelentkezésekor, tehát havi rendszerességgel, rendkívül kellemetlen tüneteket okoz: puffadás, hasmenés, alhasi görcsök, véres széklet, stb. Kétségbe estem, hogy ennek már sosem lesz vége, de aztán elhatároztam, hogy változtatni fogok amin csak tudok, hogy meggyógyítsam magam.

Így kezdődött minden, ennek köszönhető a blog létrejötte, és maga a vegán étrendre való áttérésem is, ami egy nagyon hosszú és rögös út, de ez a jó út, hiszen már látom a fényt a legvégén! Apró változásokat csupán egy-két hét után, pár hónap elteltével viszont jelentős változásokat tapasztaltam meg magamon, és tudom, hogy ezt még lehet fokozni!

Egy szó, mint száz, az életmód változtatásommal gyökeresen megváltoztattam saját magamat is, megtanultam hinni önmagamban és megvalósítani a számomra lehetetlen dolgokat, ami pedig lényeges, hogy a hangsúly leginkább a "hogyan"-on van. Mert elhatározni könnyű, kitalálni azonban, hogyan induljunk el, és érjük el a kitűzött céljainkat, már néha embert próbáló feladat!

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr5916227304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása