Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Sós lilakáposztás batyu (vegán)

2021. február 12. - S.Viendo

Már rég nem írtam, és ennek az az oka, hogy erőteljesen rákoncentráltam a hízókúrámra, amelyről nagyjából egy hónappal ezelőtt írtam itt. Remekül haladok, már visszahíztam arra a súlyra, ami a fő célkitűzésem volt, úgyhogy innen már csak pár lépés a kívánt végeredmény. Közben sütöttem-főztem, igyekeztem minél egyszerűbb ételeket összehozni, így született ez a finomság is. Kivételesen, ugyan se nem glutén-, se nem olajmentes, de néha belefér egy-egy ilyen étel, mert viszont rettentően finom!20210212_143651.png

Az egész úgy indult, hogy maradékokat mentettem (semmit nem dobok ki, mindent felhasználok), történetesen azt a kevéske párolt lilakáposztát is, ami egy korábbi ebédünkhöz szolgált köretnek a húsmentes hurka, és a hagymás törtkrumpli mellé. Tehát köménnyel és sóval már be volt fűszerezve, a párolásnak köszönhetően pedig kellően puha, így csak annyi dolgom volt vele, hogy botmixer segítségével pürésítsem. Ezt töltögettem aztán a tésztába, amiről született egy recept.

Hozzávalók:

(1 bögre = 250 g)

1,5 bögre búzafinomliszt
fél bögre teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
7 g szárított sütőélesztő
3 ek kókuszolaj
1 kk nádcukor
2 kk rózsaszín Himalája só
langyos víz, amennyit felvesz
20210212_143654.pngElkészítés:

A száraz hozzávalókat egy tálban alaposan elkevertem egymással, majd kanalanként adagoltam bele az olajat, és felöntöttem apránként vízzel, hogy egy jól formázható masszát kapjak, ami se nem ragad, se nem túl lisztes.

Letakartam egy konyharuhával, és meleg helyen, másfél óra alatt a duplájára kelesztettem. Amikor a tészta megkelt, kis darabokat tépkedtem belőle, melyeket kb. 8-10 centi átmérőjű, 1 mm vastagságú korongokká nyújtottam, és mindegyikbe pakoltam a töltelékből.

A képeken látható módon behajtogattam a szélüket, és óvatosan összetapasztottam, hogy a töltelék ne folyjon ki. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, a sütőt 180 fokra előmelegítettem, és a batyukat 20 percig sütöttem, míg picit barnulni nem kezdett a sarkuk.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr10016425232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása