Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Gluténmentes vegán pizza 2.0 - Guacamole-val megkenve

2021. január 05. - S.Viendo

Van egy kedvenc pizzatészta receptem, ami azért vált kedvenccé, mert gluténmentes, sőt teljes értékű összetevőket tartalmaz, és nagyon finom is, úgyhogy már jó néhányszor elkészítettem. Most is ezt tettem, azzal a különbséggel, hogy az egyik értékes hozzávalót kicseréltem egy másikkal, pusztán kíváncsiságképpen. Az eredménnyel nagyon elégedett voltam, úgyhogy máskor is el fogom még így készíteni.20210103_195244.png

Ez az összetevő nem más, mint a sárgaborsó, amelyet a barna lencse helyett raktam a tésztába, és számomra sokkal finomabb ízvilágot adott. A tészta színe is sokkal világosabb lett, és az állaga is jobb, ami mind a cserének köszönhető, vagy pedig annak, hogy már rutinosan sütöm ezt a fajta pizzát.20210103_194608.png

20210103_194613.png

A pizza tészta hozzávalói:

80 g barna rizs
50 g sárgaborsó
120 g víz
10 g élesztő
fél kk szárított oregánó
fél kk szárított kakukkfű
fél kk fokhagymapor
fél kk szódabikarbóna
só ízlés szerint
20210103_195249.pngElkészítés:

A rizst és a borsót külön-külön vízbe áztattam kb. 2 órára, utána a turmixgépbe raktam a többi hozzávalóval együtt és teljesen simára turmixoltam. Egy órára meleg helyen magára hagytam, míg megdagadt és buborékos nem lett a tészta, ekkor egy sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem és kb. 1 cm vastagon elsimítottam a tetejét. 200 fokra előmelegített sütőbe raktam, és 15-20 percig sütöttem, míg a széle meg nem barnult. 

A Guacamole hozzávalói:

fél fej lilahagyma
4 db koktélparadicsom
1 gerezd fokhagyma
1 db avokádó
só ízlés szerint
20210103_194952.pngElkészítés:

Az avokádót megszabadítottam a héjától és a magjától, a lilahagymát felaprítottam, a fokhagymát szétzúztam, majd a többi hozzávalóval együtt botmixerrel pürésítettem az egészet.

A pizzatésztát ezzel kentem meg, és párolt brokkolit is raktam rá.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr6516370612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása