Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Vegán rakott karfiol

2020. november 17. - S.Viendo

Régen ettem karfiolt, ezért most nagyon megkívántam, és szerencsére csak elő kellett kapni a fagyasztóból, mert korábban már feldolgoztam konyhakész állapotúra. Meg volt tisztítva, rózsáira volt szedve, ezért csak átmosni kellett, és már mehetett is a fazékba! Egy fincsi vegán rakott étel lett belőle, amelyet biztos, hogy többször el fogok még készíteni.20201116_131623.png

Hozzávalók:

1 fej rózsáira szedett karfiol
250 g barnarizs
1 kisebb fej lilahagyma
3-4 gerezd fokhagyma
másfél bögre növényi tej (nekem kókusz)
2 ek liszt
4 ek sörélesztőpehely
petrezselyemzöld a tetejére
kevés szerecsendió
csipet cayenne bors
só, bors
olívaolaj
20201116_131837.pngElkészítés:

A karfiolt félig puhára pároltam, a rizst megfőztem, és amikor kész lettek, leszűrtem és összekevertem őket. A felaprított hagymákat egy kevés olajon megpirítottam, majd sóztam, borsoztam. Rászórtam a lisztet, megkevertem, aztán apránként hozzá adagoltam a tejet. Folyamatosan kevergettem, így nem lett csomós, és nem is ragadt oda az edény aljára.

Megszórtam a többi fűszerrel, és szép lassan besűrítettem a mártást, majd amikor ezzel megvoltam, bele kanalaztam a sörélesztőt is. Összekevertem a karfiolos rizzsel, és egy kiolajozott tepsibe öntöttem az így kapott egyveleget. A tetejét még sóztam, borsoztam, megszórtam sörélesztőpehellyel, és petrezselyem leveleket pakoltam rá.

180 fokra előmelegített sütőben, kb. 30 perc alatt addig sütöttem, míg a széle picit megbarnult. Tálalásnál napraforgó tejfölt csöpögtettem rá és a még sajtosabb élményért lehet szórni rá akár reszelt növényi sajtot is.

A szószból legközelebb biztosan dupla adagot csinálok! :-)

Jó étvágyat!

A receptet Zizinél láttam. Köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr1616288726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása