Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Sárgarépás vöröslencse fasírt (vegán)

2020. augusztus 09. - S.Viendo

Nem rég készítettem fasírtot vöröslencséből, de az egybe fasírt volt, és bár nagyon finomra sikerült, az állagával elégedetlen voltam, mert sajnos kicsit szétesett. Amúgy is jobban kedvelem a kisebb fasírtokat, úgyhogy ezúttal improvizáltam a receptet, az eddig összegyűjtött vegán tudásom alapján.
20200808_170432.png

Mindenképpen vöröslencsét szerettem volna használni, ezért gondolkodtam, mi kellhet bele, milyen fűszerek illenek hozzá. Igazából magamnak fotóztam le, de aztán úgy döntöttem, végül is miért ne mutathatnám meg, mikre esett a választás.
20200808_181402.pngMindenből raktam egy keveset érzésem alapján, ezért ilyenkor nehéz kicsit receptet írni a pontos mennyiségekkel, de azért majd megpróbálkozom vele. :-)

Hozzávalók:

150 g vörös lencse
150 g barna rizs
1 db nagyobb sárgarépa
1 db nagyobb vöröshagyma
3-4 nagy gerezd fokhagyma
2 kk őrölt pirospaprika
1 kk őrölt koriander
1 kk kurkuma
1 tk szárított petrezselyem
só, fekete bors ízlés szerint
olíva olaj

Elkészítés:

A rizst külön megfőztem, addig kevés vízben párolni kezdtem a felkockázott vöröshagymát, később rádobtam az összetört fokhagymát, végül a lencsét is. Nagy lyukú reszelőn lereszeltem a sárgarépát, és ezt is beleszórtam, aztán felöntöttem annyi vízzel, amennyi ellepi, végül megfőztem. 10 perc után levettem a tűzről és összekevertem a rizzsel, meg a fűszerekkel. Egy evőkanál segítségével sütőpapírral bélelt tepsibe kanalaztam őket, amit lekentem egy kevés olajjal, utána a tetejüket is lefújtam, és 190 fokra előmelegített sütőbe raktam.
20200808_162655.pngFigyeltem, mikor kezdenek el sülni, és innentől számított 10-15 perc múlva megfordítgattam az összeset. Ha valamelyik nem jött fel rögtön a papírról, rászántam még pár percet, hogy megsüljön.20200808_170427.pngIlyen gyönyörűséges arany barna színűek lettek, a répának, a lencsének és a kurkumának köszönhetően!

Zöldborsófőzelékkel ettük, de bármilyen más főzelék mellé is nagyon jól illik, vagy nyers zöldségekkel és egy kis vegán majonézzel is isteni.

Jó étvágyat!

Update! 2020.10.27.

A fasírtokat újra elkészítettem, de kihagytam belőle a rizst és a petrezselymet, háromszor annyi répát tettem bele, és kevertem még hozzá pár evőkanál teljes kiőrlésű búzalisztet.
20201026_120821.png

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr6616119708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása