Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Sütőtökös vöröslencse dahl

2020. november 20. - S.Viendo

Ha már ősz, akkor sütőtök nyilván, és számomra megunhatatlan, mert a kedvenc zöldségem, ráadásul rendkívül sokoldalúan felhasználható, habár sütőben megsütve, csak úgy magában is isteni. Ezt az ételt két nagyszerű recept kombinálásával alkottam meg. Az egyik korábban már kipróbálásra került, és bevált, a másik csak simán nagyon szimpatikus volt összetevőit tekintve.
20201120_121704.png

Az elmúlt pár napban az elmélkedésé volt a főszerep (igen, néha ilyen is kell), és sok mindent átgondoltam az életmód váltásommal kapcsolatosan. Ez az 5 hónap vegán étrend csodálatos változásokat hozott az életembe, a szervezetembe, és lényegében mindenünkbe! Nem szeretnék most ódákat zengeni róla, mert aki kipróbálta, az pontosan tisztában van áldásos hatásaival, és itt már írtam is róla korábban.

Viszont rájöttem, sok minden mást is szem előtt kell tartanom ahhoz, hogy megtaláljam a magam egyensúlyát. A lényeg, hogy megint változtatni fogok, és ennek okáról később majd mindenképp csepegtetek pár bejegyzést. Az alap elgondolás marad, miszerint minél finomabb, egészségesebb, laktatóbb ételeket kell készíteni és ezt lehetőleg minél gyorsabban, időtakarékosabban. Na de térjünk most vissza a receptre!
20201120_121654.pngAzért a dahl-ra esett a választásom, mert finom és tápláló, percek alatt elkészül, a többi már csak ráadás. Korábban is készítettem már lencse dahl-t, az volt az első próbálkozásom, és az is isteni lett, de most nem azt a receptet követtem.

Ezeket a hozzávalókat használtam 4 személyre


20 dkg vöröslencse
60 dkg sütőtök
2 kisebb fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 centis friss gyömbérgyökér
7 dl házi paradicsomlé (vagy 70 g bolti paradicsomsűrítmény)
4 ek kókuszolaj (elhagyható)

1 kk garam masala fűszerkeverék
1 kk fajéj
1 kk kurkuma
fél kk fehérbors
ízlés szerint só

20 dkg barna rizs (és indián rizs keveréke) a körethez
némi szárított petrezselyem a díszítéshez

A mai ebéd főzésem úgy indult, hogy tegnap kaptam egy óriási, hatalmas, szóval irdatlan méretű tököt a férjem nagybátyjától. Azon kezdtünk el vitatkozni, hogy vajon hány kilós lehet, mire a férjem - csak mert tudta, hogy neki van igaza és ezt bizonyítani is akarta - lemérte a szobai mérleggel. Én legalább 15 kilósnak tippeltem meg, ő szerinte csak 5 volt, de nekem valamiért sokkal nehezebbnek tűnt.
20201120_093813.pngŐszintén szólva voltak problémáim a felvágásával, de mivel időnként gyúrok a plankkel, nagy nehezen aztán megbirkóztam vele. Csak egy szeletkét vágtam le belőle, ami pontosan elegendő volt az ebédhez, a többit betuszkoltam a hűtőbe, hogy türelmesen várjon további felhasználásra.
20201120_100017.pngA szeletet tovább szeleteltem, hogy normál méretű sütőtök darabokat kapjak, majd kiszedtem a magjait, és eltettem későbbre. A háttérben közben ott várakozott anyósom isteni házi paradicsomléje, aminek nagy része ebbe az ételbe került.
20201120_102027.pngELKÉSZÍTÉS

A szeleteket sütőpapírral bélelt tepsire pakolgattam, és 200 fokon kb. 35 perc alatt megsütöttem, aztán hagytam kicsit hűlni.
20201120_100607.pngAddig a lencsét kimértem (250 grammos bögrének a háromnegyedéig ért), és vízbe áztattam. Barna rizst szántam köretnek, úgyhogy egy másik tálban azzal is ugyanezt csináltam, közben elkezdtem megtisztítani a gyömbért és a hagymákat.
20201120_094246.pngA vöröshagymát felaprítottam, a fokhagymát és a gyömbért sajtreszelőn lereszeltem. Egy kevés olívaolajon (vízen is lehet) megpirítottam először a vöröshagymát, majd miután megpuhult, a gyömbért és a fokhagymát is. Beleöntöttem a megmosott, lecsepegtetett vöröslencsét, a paradicsomlevet, a sót, a többi fűszert is, és jól elkavartam.
20201120_113130.pngLetakarva, kb. 15 percig főztem (vagy amíg a lencse megpuhult), közben megkavartam párszor, és ha szükséges volt, pótoltam a paradicsomlével (vagy vízzel), mert hajlamos mindig elfőni a levét. A sütőtök felét hozzáadtam a dahl-hoz, másik részéből apró golyókat formáztam, és azzal díszítettem tálaláskor az ételt, plusz petrezselyemmel szórtam meg.

Jó étvágyat!
20201120_121709.pngÓriási sikere volt, mindenkinek ízlett, a kislányom külön örült a kis sütőtökös golyócskáknak, úgyhogy legközelebb is így készítem el majd.

Recept inspiráció ötletek: Az igazi endometriózis diéta könyv és Édes pofa blog.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr5016292396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása