Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Szülinapi banános torta

2020. október 17. - S.Viendo

A kislányom most lett két éves, és neki sütöttem meg ezt a tortát, mert annyira imádja a banánt. A tetején lévő étcsokit leszámítva teljesen egészséges az egész (még zöldség is van benne), de nyilván ez a nap most nem erről szól. Az elkészítését illetően viszonylag hamar megvoltam vele, de az is igaz, hogy kicsit előre dolgoztam, hogy aztán csak kisütni kelljen. 
20201016_192156.png

Hozzávalók:

3 db banán
2 db közepes alma
1,5 kg cukkini
2 marék ribizli
bármilyen liszt (nekem búza finom)
nyírfacukor (nálam 3 ek)
2 ek kókuszolaj
90 g étcsokoládé (Tibit használtam, 47%-os kakaótartalom)
3 marék darált dió
kókuszreszelék

Elkészítés:

Két banánt villával alaposan összenyomkodtam, az almát és a cukkinit megmostam és lereszeltem, majd mindezeket összekevertem a darált dióval, a cukorral, és annyi liszttel, hogy jól formázható tésztát kapjak. Egy csatos tortaformába öntöttem a masszát, és 180 fokon kb. egy óra alatt szép barnára sütöttem.

Amikor kész lett a torta, kivettem a sütőből, és a formában hagytam, míg teljesen ki nem hűlt. Közben megolvasztottam az olajjal a csokit, a harmadik banánt pedig felkarikáztam. Levettem a tortaformát, végül rácsurgattam a tortára a csokit, és szépen elegyengettem a tetején. Nem baj, ha az oldalára is jut, a hűtőben szépen meg fog dermedni.

A legvégén rápakoltam a gyümölcsöket és megszórtam kókuszreszelékkel. Hűtőbe tettem egy órára.

Jó étvágyat!

Az alaprecept az Igazi endometriózis diéta című könyvből való.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr3216243318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása