Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Vegán mungóbab curry

2020. augusztus 01. - S.Viendo

Mungóbabot most kóstoltam először, és nem kellett csalódnom, mert ugyanolyan finom, mint a többi hüvelyes, csak tápanyagokban még dúsabb. Ebből a babból készítettem el életem első vegán curry-jét és annyira jól sikerült, hogy utána az egész család megnyalta mind a tíz ujját!
20200728_202635.png

Hozzávalók:

250 g mungóbab
olívaolaj
1 db vöröshagyma apróra vágva
5 gerezd fokhagyma összetörve
kb. 2 centis gyömbérgumó apróra reszelve
1-2 tk curry
1 tk kurkuma
3 db babérlevél
csipet őrölt bors, só, őrölt római kömény
egy kevéske növényi tejszín
citrom kifacsart leve
20200728_194818.png
Elkészítés:

A mungóbabot 3 órára beáztattam, majd leszűrtem, alaposan átmostam és sós, babérleveles vízben feltettem főni, kb. 30 percig. Közben az olajon megpirítottam a vöröshagymát, a fokhagymát és a gyömbért,  amikor megpirultak, levettem a tűzről és fűszereztem őket. Miután a bab puhára főtt, beleöntöttem a gyömbéres-hagymás-fűszeres keverékbe, plusz egy keveset a főző vízéből, és jól elkevertem az egészet. A végén a tejszínnel és a citromlével ízesítettem.

Jó étvágyat!

Basmati rizzsel ettük, de bármilyen más rizs is jó hozzá, illetve még teljes kiőrlésű magos kenyérrel szintén teli találat. A receptet pedig innen vettem.
20200729_120005.png

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr3916081736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása