Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Egyszerű sütőtök torta

2020. november 17. - S.Viendo

Maradt még egy kis sütőtököm a múltkoriból, aminek az egyik feléből ezt a tökmagos sütőtökkrémet készítettem, a másik feléből pedig ezt a csodás tortát állítottam össze. Egyszerűen isteni finom lett, és laktató, egészséges, szóval nagyszerű receptet találtam! Picit módosítottam rajta, mert nem volt mindenem hozzá, a végeredmény így egy rendkívül krémes, de nem folyós állagú finomság lett. Nyami!20201116_164620.png

Azért fogott meg ez a recept annyira, mert a sütőtök kivételével minden összetevő nyers és vegán is, na meg a képen nagyon guszta volt, úgyhogy muszáj volt elkészítenem nekem is. Ha már nem volt tortám szülinapomra, gondoltam készítek egyet, amiből a kis családom is falatozgathat.

A tészta hozzávalói:

60 g darált dió
140 g beáztatott aszalt datolya
140 g zabpehely liszt (vagy zabpehely darálva)

Összekevertem és egy tortaforma aljába nyomkodtam, majd hűtőbe tettem.
20201116_164826.pngA krém hozzávalói:

400 g sült sütőtök
160 g beáztatott kesudió
180 g beáztatott aszalt datolya
fél citrom leve
1 ek mézeskalács fűszerkeverék
2 ek útifű maghéj
2 dl növényi tej (nekem kókusz)

Az egészet először turmixoltam, de annyira nem vitte a gép, úgyhogy botmixerrel fejeztem be a pürésítést, végül ráöntöttem a tésztára és hűtőbe tettem dermedni 1-2 órára.

Reggelire a maradék almás fahéjas zabkását ettük mellé.
20201118_083544.pngJó étvágyat!

A receptet egy fészbúk csoportban találtam, és megkérdeztem az ötletgazdát, hogy kitehetem-e a blogra forrásmegjelöléssel. Azt mondta, persze, nyugodtan, de őt nem szükséges megneveznem. Így ezúton szeretném megköszönni neki, hogy elkészíthettem ezt a csodát!
20201118_083532.png

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr2116289404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása