Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Vegán vöröslencsefasírt

2020. július 28. - S.Viendo

Sosem sütöttem még hüvelyesből fasírtot, ráadásul nem gondoltam, hogy ennyire laktató is lesz! Most éppen itt volt az ideje kipróbálni, úgyhogy a 24. napon nekiálltam és mennyire jól tettem! Bármilyen főzelékhez feltétként tökéletes, vagy falafel helyett nyers zöldségekkel és vegán majonézzel is isteni finom!
20200723_165842.png

Először nem akart összeállni, és majd két órát sütöttem, de ez az én hibám volt, mert a lencséről nem öntöttem le a vizet, pedig sok volt rajta. Amúgy a recept tökéletes és nagyon finom, ízes étel kerekedett ki belőle, jó pár napig ettük.

Hozzávalók:

10 dkg köles
10 dkg vörös lencse
10 dkg meghámozott, kockákra vágott krumpli
10 dkg őrölt napraforgómag
1 nagy fej felkockázott vöröshagyma
3 db babérlevél
6 gerezd fokhagymanyomón áttört fokhagyma
1 csokor apróra vágott petrezselyem
ízlés szerint só, bors
2 ek őrölt pirospaprika
20200724_115900.pngElkészítés:

Miután a vörös lencsét és a kölest alaposan átmostam, feltettem főni őket külön-külön lábosban, egy csipet sóval, és kétszer-háromszor több vízben. Amikor a lencse már majdnem megpuhult, hozzáadtam a krumplit, beletettem a babérlevelet, és az egészet együtt puhára főztem.

A hagymát egy kevéske olajon üvegesre pirítottam, és összekevertem a kölessel, a krumplis-lencsés masszával, és a napraforgómaggal. Hozzátettem a petrezselymet, a fűszereket, és miután jól összekevertem az egészet, betettem egy olajjal vékonyan kikent sütőformámba, és elkezdtem sütni.

Nem tudtam, meddig és milyen hőfokon süssem, úgyhogy a 200 fok mellett döntöttem, de mivel sok víztartalma volt, sajnos nem sült meg rögtön. Legközelebb figyelek erre és gondolom fele ennyi idő alatt kész lesz. :-)

Jó étvágyat!

Az eredeti receptet itt találtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr2416078622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása