Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Vérképem

2021. január 16. - S.Viendo

Nem régiben említettem, hogy a fogyásom hátterében mik állhatnak, meg mi történt velem mostanság, többek között ezért küldött el a körzeti dokim vérvételre, na meg mert már két éve nem voltam. Az eredmény megdöbbentő volt számomra...
kissclipart-blood-drop-animated-gif-clipart-blood-clip-art-d6e813696f5bdbf8.jpg

Azt tudni kell, hogy nekem világ életemben gond volt a vasammal, állandóan az alsó értékhatáron voltam, és hiába ettem vegyes étrenden a sok húst, sehogy sem akart megváltozni. Emiatt folyton fáradt voltam, kimerült, és elég sokszor szédültem is, úgyhogy gyakran kényszerültem vas pótlásra. Aztán eltelt jó pár év, terhes lettem, szültem egy gyereket, és a vas szintem még alacsonyabb lett.

Bár terhesség alatt is szednem kellett a vas tablettát, a szülés után annyira sok vért veszítettem, hogy vérátömlesztést akartak rajtam végrehajtani. Nem engedtem, féltem tőle, és magam szerettem volna helyre jönni. A dokim ebbe nehezen ment bele, mert rettentően rossz lett a vérképem, mégis adott nekem három hetet, hogy összeszedjem magam.

Ezalatt a három hét alatt tömtem magam mindenféle élelmiszerrel, aminek magas vastartalma van, köztük nyilván a húsokat és a tojást is, közben szedtem a tablettákat. Amikor visszamentem kontrollra, már jobban festett az eredményem, de akkor sem voltak túl meggyőzőek a számadatok, mégis ennyiben maradtunk.

Eltelt azóta két év, aminek csak az utolsó fél évében lettem vegán, amit persze sokan veszélyesnek tartanak, mert ugye sok a rossz berögződés. Most, amikor január elején rosszul voltam, én is egyből a növényi étrendre gyanakodtam, hogy esetleg emiatt lemehetett az amúgy sem magas vas szintem.

Az elmúlt két év alatt rendszeresen voltam hulla fáradt, nyilván a szülés utáni első év a legnehezebb, főleg az anyatejes babákkal, de a következő évben sem javult sokat a helyzet. Ami biztos, hogy a fél éves növényi alapú étkezésem alatt éreztem magam a legenergikusabbnak.

Elmentem tehát pár napja a vérvételre, és lássatok csodát! A vas szintem nem hogy nem alacsony, hanem a normál tartományban van, azaz tökéletes! (10,7 és 32,2 között kell lennie, nekem 23.2 umol/l lett.) Ha ez még nem lenne elég, az összes többi vérvételi értékem mind nagyon jó, tehát nem hogy vas, de semmiféle pótlásra nem szorulok.

Nekem ez is egy pozitív visszajelzés a szervezetemtől arra, hogy teljesen jó úton vagyok, nekem ezt kell csinálnom, velem a növényi étrend csakis jót tett. Ha valaki kételkedik benne, abban, hogy így kellene táplálkoznia, akkor a legegyszerűbb, ha kipróbálja saját magán.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr6316392718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása