Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Almaleves zabos gesztenyegombócokkal

2020. december 27. - S.Viendo

A karácsonyi menümhöz hozzátartozott még ez az étel, mert mindenképp szerettem volna valamilyen levest is készíteni. Gesztenyésben gondolkodtam, sok receptet végig néztem, és végül erre esett a választásom, mert nagyon tetszett a koncepció, ráadásul cukormentes is.20201227_084250.png

A leves hozzávalói:

6-8 db kisebb és közepes alma
1 l víz
fél cm friss gyömbér lereszelve
1 kk őrölt fahéj
1 kk őrölt kardamom
fél kk őrölt ánizs
fél kk őrölt szerecsendió
citrom néhány csepp leve
kókuszzsír a pirításhoz

A gombócok hozzávalói:

250 g natúr gesztenyemassza
10 dkg zabliszt
30 db mazsola
1 db tojás
vaníliaőrlemény
csipet só a főzővízhez
20201227_084256.pngElkészítés:

A gesztenyét összekevertem a liszttel, a mazsolával, a tojással és a vaníliával, majd egy nagy gombócot gyúrtam belőle, és hagytam kicsit pihenni.

A leveshez az összes fűszert megpirítottam az olajon, az almákat kimagoztam, héjastól feldaraboltam, és a fűszerekre dobtam, majd átpirítottam kicsit, végül felöntöttem vízzel.

Amíg az almák puhára főttek, addig a gombócokat is elkészítettem: feltettem egy lábasban vizet főni a sóval, és amikor elkezdett gyöngyözni, beleraktam a gombócokat. 3-4 perc kellett nekik, míg feljöttek a víz tetejére. 

Mikor picit hűlt az almaleves, citromlevet csepegtettem bele, és leturmixoltam az egészet, majd a gombócokkal tálaltam.

Jó étvágyat!
20201227_084303.pngAz eredeti receptért hálás köszönet! <3

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr5716358646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása