Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Plankelés

2020. április 19. - S.Viendo

A futás elkezdése előtt arról beszéltem az egyik bejegyzésemben, hogy ez tulajdonképpen azért olyan jó kis sport, mert nem igényel semmiféle különleges felszerelést, amire vagyonokat kéne költeni. Bőven elég kényelmes cuccokban lemenni, és hadd szóljon a Rock & Roll! Ez a mozgás erősíti az egész lábam - habár én ezt eddig csak a combjaimon tapasztalom -, de kellene nekem egy másik fajta is, ami a karjaimat edzi.

A férjem javaslatára elkezdtem tehát plankelni, illetve még csak most ismerkedem, próbálkozom vele. A plank is azért jó, mert lényegében eszközök nélkül, a fő izomcsoportokat dolgoztatja meg. Ahogy a futáshoz sem, ehhez sincs szükségünk másra, csak a saját testünkre, és ezek a gyakorlatok akár otthon is végezhetők. Aki rendszeresen végez plank gyakorlatokat, annak a mélyizmokon kívül erősödik a has-, váll- és még a combizma is.

Utánanéztem és itt azt írják, hogy az ülő életmód és a kevés testmozgás nem hiába nyomja hát- és derékfájás formájában bélyegét a mindennapjainkra. Ezt csak egy módon lehet kompenzálni: sporttal és legfőképpen a mélyizmok erősítésével. A plank nem terheli a gerincet és a csípőt, de erősíti a deréktáji izmokat, így csökkenti a hát- és derékfájást.


Jó magam is világ életemben ülőmunkát végeztem, és keveset mozogtam, vagy éppen semmit se. Ez elég keményen rá is nyomta bélyegét az egészségemre, így változtatnom kellett. A változtatásra csak most volt módom, habár lehetőségem lett volna már korábban is. Egy a lényeg, hogy legalább már ezt is csinálom és igyekszem ebben is kitartó lenni!

Úgyhogy plankelésre fel!

A naplóvezetés ezen a téren sem maradhat el, úgyhogy dokumentálok majd mindent, amit magamon tapasztalok, többek közt azt is, hogy éppen hol tartok.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr6415624112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása