Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Sütőben sült finomságok napraforgós mártogatóssal

2020. november 27. - S.Viendo

Egy korábbi posztban már említettem, hogy imádom a sütőben sült zöldségeket. Így nem csak finomabbak, hanem picit édeskésebb ízűek, és a színük is élénkebb marad, mint a főzéssel. Nagy kedvencem a karfiol, amit most grillezni szerettem volna krumplival együtt, de más-más fűszerezést kaptak. A vegán tzatzikimen felbuzdulva pedig egy tartalmas mártogatóst is készítettem hozzájuk.
20201122_153956.png

A karfiol fűszerezése: só, őrölt pirospaprika.
A krumpli fűszerezése: só, fokhagyma granulátum.

A karfiolt rózsáira szedtem, a krumplit felkockáztam, és egy sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam (fele karfiol, fele krumpli, illetve néhány fokhagyma gerezdet is raktam közéjük), rászórtam a fűszereiket és vékonyan meglocsoltam olívaolajjal, majd 180 fokon kb. 30-35 percig sütöttem őket, de a karfiolnak 25 perc is elég volt, hogy megpuhuljon.
20201122_142459.pngA mártogatós hozzávalói:

1 db kígyóuborka
1 csokor kapor
1 gerezd fokhagyma
1 marék napraforgómag
víz


Az uborkát sajtreszelőn lereszeltem, a fokhagymát áttörtem, a kaprot apróra vágtam, a magokat egy serpenyőben megpirítottam (nekem azért lett ilyen barna, mert picit túlpirultak), kávédarálón ledaráltam és egy kevés vizet kevertem hozzájuk, míg krémszerű masszát nem kaptam. Csak sóval ízesítettem.

Jó étvágyat!
20201122_154003.png

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr3916304782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása