Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Mindenmentes mézeskalács

2020. december 22. - S.Viendo

A mézeskalács a Karácsonyhoz kötődik, és ilyenkor az emberek hajlamosak több cukrot, zsírt, és szénhidrátot bevinni a szervezetükbe már csak az édességek révén is. Ez a mézeskalács viszont lényegében egy egészséges nassnak mondható, az összeállítása és az elkészítése is roppant egyszerű és gyors volt. Ráadásul annyira jó állagú a tésztája, hogy öröm volt vele dolgozni, még az én 2 évesem is nagyon élvezte a formázást, a nyújtást és a szaggatást.20201222_153918.png

Hozzávalók:

200 g hajdinaliszt
100 g zabliszt
30 g őrölt lenmag
1 kk mézeskalács fűszerkeverék
fél kk szódabikarbóna
90 g darált kesudió
150 g növényi tej (nekem rizs)
150 g datolyaszirup

Elkészítés:

Egy tálban összekevertem a liszteket, a lenmagot, a kesudiót, a fűszereket és a szódabikarbónát, majd hozzáadtam a növényi tej felét és a szirupot is. Az egészet összegyúrtam, és ha kellett, még adtam hozzá tejet, hogy egy kellően nyújtható tésztát kapjak, aztán fél órát hagytam állni.

Kevés lisztet szórtam egy gyúródeszkára, és a tésztából apránként adagoltam magamnak (hogy a lányomnak is folyamatosan legyen alapanyaga), majd pár milliméter vastagságúra kinyújtottuk, és különféle formákkal kiszaggattuk.

A formákat egy sütőpapírral bélelt tepsire pakoltuk, végül 180 fokra előmelegített sütőbe dugtuk, és 8-10 percig sütöttük.

Jó étvágyat!
20201222_153918_2.pngTehát a mézeskalács projekt is pipa, hála Mindenmentes Nórinak, akitől ennek a receptjét lestem, és biztos, hogy el fogom még párszor készíteni, ha van Karácsony, ha nincs. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr8616355218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása