Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Rakott zöldbab (vegán)

2020. október 06. - S.Viendo

A lányom ma oltást kap, úgyhogy nem akartam akkor is főzőcskézni, hanem inkább vele lenni, ezért tegnap egy olyan ételt készítettem, ami tartalmas, és így pár napig biztosan kitart. Teljesen új, saját ötlettől vezérelve állítottam össze ezt a fogást, amely bár teljesen vegán, a húsevő férjemnek is ízlett.
20201005_120520.png

A fűszerezésében és a tetején lévő szósz elkészítésében is mertem végre kedvem szerint próbálkozni, és nem féltem attól, hogy milyen lesz majd a végeredmény! Ráadásul gyorsan meg lehet csinálni, mert szinte egyszerre, pontosabban szólva egy időben fő meg minden alapanyag.

Hozzávalók:

500 g nyers zöldbab
250 g barna rizs
500 g rózsáira szedett karfiol
1-2 db kápia vagy kaliforniai paprika
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 ek őrölt pirospaprika
szárított majoránna
őrölt kömény
só, fekete bors
kókuszolaj
vegeta/vegamix

A szósz hozzávalói:

1 marék sós őrölt földimogyoró
1-2 kk fokhagyma granulátum
5 ek sörélesztőpehely
só ízlés szerint
20201005_120511.pngElkészítés:

A rizst és a zöldbabot (ez utóbbit enyhén sós vízben) külön-külön feltettem főni, addig a felaprított vöröshagymát egy kevés olajon pirítani kezdtem, majd mikor megpuhult, rátettem az összetört fokhagymát. Pár perc múlva megszórtam pirospaprikával is, beletettem a karfiolt és felöntöttem annyi vízzel, amennyi ellepi. Amikor a karfiol félig megfőtt, bele raktam az apróra kockázott paprikát, és jól befűszereztem.

Közben az elkészült rizst és zöldbabot leszűrtem, a rizshez vegamixet és egy kis olajat kevertem, majd elsimítottam egy tepsi aljába. Ráöntöttem az ekkorra elkészült karfiol pörköltet (egy korábbi verzió itt található), végül pedig a zöldbabot és nekiláttam a szósz elkészítésének. Csak összekevertem a hozzávalókat, folyamatosan kóstoltam, aztán ráöntöttem a rakott étel tetejére. Alufóliával lefedtem, és 180 fokon kb. 20 perc alatt megsütöttem, hogy összeérjenek az ízek.

Jó étvágyat!
20201005_120102.png

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr2916228002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása