Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Vegán édesburgonyafasírt zöldborsófőzelékkel

2020. június 14. - S.Viendo

Imádjuk az édesburgonyát mindenféle formában! Pár dolgot korábban már ki is kísérleteztem rajta, úgyhogy nem kellett sokat gondolkodnom ennek az ételnek az elkészítésén. Azt már kitaláltam, hogy zöldborsófőzelék lesz az ebéd, de szerettem volna hozzá valami finom feltétet is.
20200615_121652.png

A recept hasonlít egy kicsit a répafasírtomhoz, és ahogy nézem, anno azt is zöldborsófőzelékkel készítettem el, de míg a répás fasírt kicsit sósabb, az édesburgonyás némileg édesebb ízvilágú lett.

VEGÁN ÉDESBURGONYAFASÍRT

Hozzávalók:

2 db édesburgonya
4 gerezd fokhagyma
3-4 marék gabonapehely: rozs, árpa, búza, zab
só, bors
kakukkfű
1 ek chia mag (kötőanyagnak, de el is hagyható)
olívaolaj
20200614_124459.png

Elkészítés:

A pelyheket félórára vízbe áztattam, a chia magot 3 evőkanál vízzel elkevertem és hagytam 10 percet állni. Az édesburgonyát meghámoztam, megmostam, sajtreszelőn lereszeltem. A fokhagymákat fokhagymanyomón áttörtem, és az édesburgonyához adtam, megsóztam, borsoztam, megszórtam kakukkfűvel is. 

Amikor a chia mag és a pelyhek már jók lettek, hozzákevertem a zöldségekhez. Az így kapott masszából kis golyócskákat formáztam, melyeket sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem. Olajspray-vel lefújtam és 200 fokra előmelegített sütőben, kb. 20 perc alatt ropogósra sütöttem őket.

Jó étvágyat!

VEGÁN ZÖLDBORSÓFŐZELÉK

Hozzávalók:

1 kg zöldborsó
1 csokor friss petrezselyemlevél
3 ek teljes kiőrlésű rozsliszt
1 dl zabtejszín
só ízlés szerint
fehérbors
20200614_125517.png

Elkészítés:

A zöldborsót felöntöttem annyi vízzel, amennyi ellepi, és ráncosodásig főztem. Amikor kész lett, beledobtam a felaprított petrezselymet, majd sóztam, borsoztam. Megszórtam a liszttel, amit alaposan elkevertem benne, végül beleöntöttem a tejszínt is és az egészet jól átkavartam a végén.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr4615808700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása