Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Répafasírt pelyhekkel

2020. április 16. - S.Viendo

A minap zöldborsófőzeléket készítettem, és nagy sikere lett, úgyhogy másnap is azt kérte a család. Ehhez szerettem volna valamilyen növényi fasírtot csinálni, így esett a választásom a répafasírtra. Nem először készítem, és nem is utoljára, mert szerintem az egyik legjobb növényi fasírtalap a sárgarépa. A címben szereplő pelyhek alatt pedig gabonapelyheket értettem.
20200416_195828.png

Hozzávalók:

5 db sárgarépa
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
3-4 marék gabonapehely: rozs, árpa, búza, zab
csipet feketebors
só ízlés szerint
3 kk pirospaprika
fél kk őrölt kömény
1-2 ek olívaolaj

Elkészítés:

A pelyheket félórára vízbe áztattam, a zöldségeket megpucoltam és megmostam, majd a vöröshagymát apróra kockáztam, a fokhagymát fokhagymanyomón áttörtem, a sárgarépát lereszeltem. Miután a gabonák megpuhultak, leöntöttem róluk a vizet és alaposan összekevertem őket az összes többi hozzávalóval, majd jó erősen át is nyomkodtam az egészet. A masszából közepes golyókat gyúrtam, amiket a kezemben óvatosan kilapítottam és sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem. 200 fokra előmelegített sütőben 20-30 perc alatt szép barnára sütöttem őket.

Ebbe a receptbe nem kell tojás, vagy más kötőanyag, mert a vízben megduzzadt gabonapelyhek szépen összetartják a fasírtokat és még sütés után sem esnek szét. Személy szerint jobb kedvelem a sütőben sült változatokat, mert nem szívják meg magukat olajjal, és olyan nagyon foglalkozni sem kell velük. Aki akarja, félidőben megfordíthatja őket, mert az aljuk kicsit ropogósabbra sül.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr1015617656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása