Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Gyors vegán kétfogásos ebéd brokkoliból

2020. május 29. - S.Viendo

Nálam ma ez a kétfogásos ebéd egy levesből és egy főételből állt, és szerény véleményem szerint ezek a világ leglaktatóbb, legegyszerűbb és leggyorsabban elkészíthető ételei! Miért mondom ezt? Mert nem kell hozzá órákat eltölteni a konyhában, ráadásul a végeredmény egy igazán tápláló, finom ebéd lesz. :-)

broccoli-free-download-png.png

Kép forrása: clipart-library.com

Imádom a brokkolit már nagyon régóta, ráadásul olyan gyönyörű zöld színe van, hogy ezt érdemes megőrizni a tálaláskor. Arról is beszélnem kell, hogy ha megveszünk egy nyers brokkolit a boltban, akkor célszerű minden részét felhasználni. Ezt minél előbb ajánlott megtenni, különben elkezd sárgulni, és amellett hogy veszít színéből, vitamintartalma is jócskán csökken.

Én is így tettem, a rózsáin kívül felhasználtam a leveleit és a szárát is, a végére nem maradt más, csak a fólia, amibe be volt csomagolva. Amiért ezeknek az ételeknek az elkészítése mellett döntöttem, az nemes egyszerűséggel az, hogy brokkolit akartam enni. Emellett hamar szerettem volna végezni, és azt az időt amit nyertem, a lányommal eltölteni, így született ez a két egyszerű de nagyszerű fogás.

VEGÁN RAKOTT BROKKOLI

Hozzávalók:

1 kg nyers brokkoli rózsái és levelei
250 g barna bulgur (jó a sima is)
vegán tejföl
növényi parmezán sajt
só ízlés szerint 
1 kk pirospaprika
2 ek olívaolaj

Elkészítés:

A bulgurt enyhén sós, forrásban lévő vízbe raktam, de rögtön lekapcsoltam alatta a lángot, és kb. 15 percet hagytam így állni. A brokkolit rózsáira szedtem, majd miután ezt a leveleivel együtt megmostam, szintén enyhén sós vízbe tettem fel főni, és újra forrástól számított 5 perc múlva kiszedtem őket egy tálba.

Amikor a bulgur megpuhult, leöntöttem róla a vizet, majd hozzákevertem az olajat és egy magasabb falú tepsi aljába pakoltam. Erre került a brokkoli, amit egyenletesen elrendeztem, majd pirospaprikával elkevert tejföl került rá, és a tetejére sajt. Az egészet pedig alufóliával takartam le és 180 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt átsütöttem.

Jó étvágyat!

A házi készítésű vegán tejföl receptjéről már írtam egy bejegyzést, de az a tapasztalatom, hogy egyre több ételben állja meg a helyét.
20200528_194551.jpg
VEGÁN BROKKOLIKRÉM LEVES


Hozzávalók:

1 kg nyers brokkoli szára
1 kis fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
olívaolaj
só, bors

Elkészítés:

A brokkoli szárát egyforma méretűre karikáztam, és feltettem főni, míg teljesen meg nem puhult. Egy serpenyőben olajat hevítettem, beleraktam a felaprított vöröshagymát és a fokhagymanyomón áttört fokhagymát, majd megfonnyasztottam őket. Végezetül a turmixgépbe raktam leveleivel együtt a brokkolit, és a hagymákat, sóztam, borsoztam és egynemű levessé turmixoltam az egészet.

Jó étvágyat!

Ha kicsit fás a brokkoli szára, akkor 1 centivel feljebb vágjuk le azt a részt, vagy ne vágjuk le, de a kész levest szűrjük át.

A kétfogásos brokkolis ebéd receptjeit improvizáltam, de a leves elkészítéséhez keresnem kellett valami kiindulópontot, amit innen vettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr9815728238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása