Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Rákaptam a halra

2020. április 09. - S.Viendo

Miután a múltkor megállapítottam, hogy szükségem van húsra (és egyébként kívánom is), azóta kicsit lelkesebben fogyasztok halat. A két hónapja tartó diétám alatt egyszer sem ettem húst - habár a halat a vegetáriánusok nem tartják húsnak, én azért megkérdezném tőlük, hogy akkor szerintük mégis micsoda.

Halakat korábban is fogyasztottam, több fajtát is, mert már akkor is szerettem az ízüket, és így vagyok a tengeri herkentyűkkel szintén. Igen, talán kevésbé laktatóak, és nincs annyi zsíros részük (mondjuk ez a hal fajtájától is függ), mint más húsoknak, viszont sokkal gyorsabb kiolvasztani és elkészíteni őket. 

Most már eszem a halmájat is, amely számomra eddig ismeretlen volt, úgy értve, hogy nyilván tudtam micsoda, de nem tudtam, milyen ízű. A ponty volt a kedvencem kisütve vagy halászlében, de megettem az olajos, paradicsomos szardíniát, makrélát, vagy a különböző ízesítésű tonhalakat is.

A régi étrendemben nem kaptak annyi helyet a halak, mint most, pedig sok hasznos vitamin van bennük. Ha egy kicsit unom a zöldségeket (bár annyi féle van belőlük, hogy erre kis esélyt látok), akkor valamelyik étkezésemet feldobom az egyik halfélével.

Hideg és meleg ételekhez is nagyon jól illenek, változatosan lehet felhasználni őket és kombinálni más élelmiszerekkel. Lehet belőlük csinálni halkrémet szendvicsekhez, vagy csak simán a tányérra áttenni őket a konzervdobozból.

A füstölt lazac is finom, amit lehet salátákba keverni, vagy tonhalból összeállítani egyet. Lehet a már fent említett halászlevet megfőzni pl. pontyból. Lazacot, keszeget sütőben vagy serpenyőben kisütni, esetleg harcsapaprikást készíteni. Ezeknek az ételeknek tényleg csak a képzeletünk (és a pénztárcánk) szab határt.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr3715600690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása