Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Megmentett céklás zöldséges köles

2020. december 21. - S.Viendo

Elkezdtem kísérletezni a konyhában, céklát grilleztem, kölest főztem, paprikát karikáztam és spenótleveleket tépkedtem, amiből aztán a címben szereplő étel kerekedett. Ehetőnek ehető lett, de én azért szerettem volna kicsit izgalmasabbá tenni, és már tudtam is, hogy hova kell nyúlnom segítségért. Kedvenc oldalam ismét kimentett és új köntösbe öltöztette az ételemet, mert igazán fantasztikussá sikerült alakítanom.
20201220_184613.png

Az enyém ránézésre olyan, mint a darált hús, valamivel megszórva, ennek ellenére a recept teljes mértékben vegán.

Hozzávalók:

2 db közepes cékla feldarabolva
2 marék köles beáztatva
1 kis fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 szárzeller
9 db aszalt paradicsom
balzsamecet
olívaolaj
1 tk szárított kakukkfű, bazsalikom, majoranna
egy marék darált dió
1 ek sörélesztőpehely
egy csipet fekete só (vagy sima só)
1 dl növényi tejszín (nekem rizs)

Elkészítés:

A kölest megfőztem, a céklát sütőpapírral bélelt tepsin, egy kis majorannával, és kevés olajjal 180 fokon 30 perc alatt megsütöttem, és amikor kihűlt, leturmixoltam. Az aprított vöröshagymát és fokhagymát serpenyőben, szintén egy kis olajon megpirítottam, aztán hozzádobtam az aprított zellert és paradicsomokat is. Szép lassan hozzákevertem a kölest, és a céklapürét, balzsamecetet csepegtettem az egészre. A végén tettem bele a fűszereket és a tejszínt is, és felforraltam.

A diót önmagában picit megpirítottam, hozzáadtam a sörélesztőt és a sót, majd az így kapott sajtos ízű egyveleggel tálalásnál megszórtam a céklás aszalt paradicsomos kölesrizottómat.

Jó étvágyat!

Hálás köszönet ismét Dórának a recept ötletért! <3

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr7116352338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása