Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Vegán kiwikenyér

2020. december 15. - S.Viendo

Ezt a süteményt, vagy más néven gyümölcskenyeret egyszer már megsütöttem, de akkor kevésbé egészséges hozzávalókból. A mai sem épp ennek a legjobb példája, de pár dolgon változtattam a múltkorihoz képest, hogy közben a végeredmény is jó legyen. Nagyon finom, és kifejezetten tetszik is, hogy nem lett annyira édes, a későbbiekben azonban majd mindenképp ki szeretném kísérletezni a teljesen egészségesnek mondható változatát.
20201118_155000.png

Az eredeti receptben 100 gramm cukor szerepel, én csupán a 30%-át tettem bele, de lehet hogy még majd ennyi sem kell.
20201117_144225.pngHozzávalók:

30 g nádcukor
60 g kókuszolaj
150 g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
100 g búza finomliszt
1 kk sütőpor
1 kk szódabikarbóna
csipet só
4-5 db kiwi
50 g kókuszreszelék
kókusztej a tészta lágyításához
3 púpozott ek chia mag
20201117_144235.pngElkészítés:

A kiwiket meghámoztam, egy villával pépesítettem, és hozzáadtam a chia magot, majd jól elkevertem, és lefedve hűtőbe dugtam 2 órára. Akkor jó, amikor megkocsonyásodik, félidőnél lehet keverni rajta egyet. Közben a tésztát összeállítottam: először a száraz hozzávalókat kevertem el egymással, majd bele raktam az olajat és a kiwit is.
20201118_154956.pngAlaposan összedolgoztam egyneművé, és a tejjel még javítottam az állagán, végül egy kissé ragacsos masszát kellett, hogy kapjak. Ezt sütőpapírral bélelt kenyérsütő formába kanalaztam, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 35-40 perc alatt megsütöttem.
20201118_154939.pngAmikor kész lett, letakartam egy tiszta konyharuhával, és úgy hagytam kellett volna hagyni, hogy kihűljön, de annyira jó illata volt, hogy még forrón nekiestünk.

Jó étvágyat!

A recept inspirációt innen vettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr2716340358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása