Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Paradicsomos-paprikás lencselepény zöldborsókrémmel

2020. november 01. - S.Viendo

A minap ebédre állítottam össze ezt az iszonyúan finom és laktató fogást, amelyet egy facebook csoportban láttam. Megláttam, és beleszerettem egyből, mert olyan ínycsiklandozóan néztek ki a gombócok! Persze az enyémből lepény lett, mert egyszer csak elengedték magukat a sütőben, de ez az ízértékéből semmit nem von le! Máskor is el fogom készíteni, és tovább kísérletezgetek az állagával.
20201103_145402.png

A recept megosztás engedélyére jelenleg még várok.

UPDATE! Hurrá! Megkaptam az engedélyt! :-) Köszönöm szépen az ötletgazdának, Kozupné Tóth Bianka!!! <3

Hozzávalók a lepényhez:

400 g barna lencse
2-3 db babérlevél
2-3 db kápia paprika (kaliforniaival még jobb)
180 g aszalt paradicsom (nekem Tesco Finest)
4 gerezd fokhagyma
1 db nagy krumpli
2 ek lenmag 6 ek vízbe áztatva
8 ek útifűmaghéj
ízlés szerint só
fűszerek is ízlés szerint: őrölt kömény, borsikafű, és jó sok oregánó
20201103_145356.pngElkészítés:

A lencsét egy éjszakára beáztattam, másnap a babérlevelekkel megfőztem, és leszűrtem. A hagymát, a krumplit és a fokhagymát együtt összefőztem, és szintén leszűrtem (a levét eltettem későbbre). Az aszalt paradicsomokat felvagdostam. Először kézzel, majd botmixerrel összedolgoztam minden alapanyagot, és hagytam állni kicsit.

Az eredeti receptben nyersen kerül ledarálásra a lencse és a krumpli is, és golyókat kell formázni, amit én is megtettem, de nekem lepénnyé alakultak át. Valószínűleg azért, mert mindent előre megfőztem, és túl sok nedvességtartalma volt így a masszának. 

Sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam, és 180 fokos sütőben 25 perc alatt készre sütöttem.

Hozzávalók a krémhez:

400 g fagyasztott zöldborsó
1 csokor friss petrezselyem
2 ek tökmag
fél citrom leve
pici víz
só, bors

Elkészítés:

A borsót ráncosra pároltam, majd botmixerrel pürésítettem, a tökmagot kávédarálón ledaráltam és a borsóhoz kevertem. Mikor elég krémes lett, a többi hozzávalót is bele raktam, és alaposan összedolgoztam.

Jó étvágyat!
20201101_143642.png

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr8216269114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása