Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Nyaralási tapasztalataim vegánként

2020. augusztus 16. - S.Viendo

Ha az ember nyaralni megy, akkor a napi étkezések nagy részét megoldottnak tudja tekinteni, mert csak elmegy egy étterembe, vagy eszik a szálláson reggelit, ebédet, esetleg vacsorát. Amikor lefoglaltuk a szállást, még nem voltam vegán, igazából fel sem merült a gondolata, csak hát azóta váltottam, és így utólag jöttem rá, hogy ebből a szempontból nem jó helyen nyaraltunk.
images.jpg

Azért mondom ezt, mert nem igazán találtam olyan éttermet, ahol nyugodt szívvel tudtam volna enni. A Balaton környékére mentünk, és itt elvétve van azért már néhány étterem, amelynek étlapján elérhető legalább egy vegán opció, de ezeket nagyítóval kell keresgélni.

Indulás előtt valahogy sejtettem, hogy ez így lesz, ezért úgy döntöttem, a biztonság kedvéért betárazok néhány saját ételből, hátha szükség lesz rá. Már csak a pici lányom miatt is jó volt, hogy készültem gyümölcsökkel, fügés banánkenyérrel, és egy kis barna rizses vörös lencse fasírttal, mert így bármikor tudtam adni neki is, ha éhes volt. Nem kellett külön elrohangálni boltba, és össze-vissza vásárolgatni mindenfélét, csak kényelmesen benyúltam a hűtőbe, amikor szükség volt rá.

Az étterem, ahol először vacsoráztunk, egy csárda volt, és keresgéltem az étlapon a nekem való dolgokat, melyeket nem igazán találtam, végül rántott gombafejeket kértem párolt rizzsel és grillezett zöldségekkel. Még jó, hogy két köretet is rendeltem, mert az adagok nevetségesen picik voltak, bár a rizs finom volt, de a zöldségek kimerültek a cukkini-padlizsán kombóban. A gombának semmi íze nem volt, és úgy igazán jól se laktam, úgyhogy a lánykám tányérjáról szemezgettem még néhány szem sült krumplit.

Másnap máshová szerettem volna menni, de a közelben nem volt étterem, és amikor megnéztem a többi étlapját neten, nagyon elkeseredtem, végül ugyanazon a helyen kötöttünk ki, azaz ugyanabban a csárdában. Volt egy vegetáriánus tál az étlapon, de ebben grillezett camamber, rántott sajt, kapros túró és valami tejfölös is szerepelt, azért megpróbálkoztam vele. Csak a camambert ettem meg, a többi állati eredetű dolgot viszont ott hagytam a tányéron, plusz a fóliás krumplit is, mert az nagyon nem ízlett.

A szálláson svéd asztalos reggeli volt, de nagyrészt a mindenevő ember számára jó ételekkel, én meg ettem egy szezámmagos zsemlét nyers uborkával, paradicsommal, paprikával és lila hagymával. Másnap reggel megtaláltam a müzlit is, azaz a férjem szólt, hogy van ilyen, próbáljam ki. Szedtem zabpelyhet, aszalt gyümölcsös müzlit, sárgabarack lekvárt és egy kis alma kompótot, de annyira édes lett az egész, hogy képtelen voltam megenni.

Tanulság az egészből, hogy legközelebb oda foglalunk szállást, ahol van kifejezetten vegán étterem, de azért a saját készítésű ételeket is magammal fogom vinni, biztos ami biztos alapon.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr3316165182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2020.08.23. 21:21:59

Érdekes meglátás. „Csak a camambert ettem meg, - ehhez legalább nem kellett leölni senkit”. Mert a rántott sajthoz, túróhoz, kaporhoz, tejfölhöz kit is kellett leölni?

S.Viendo 2020.08.23. 21:28:59

@Torghelle AIR Sándor: Neked meg azt kívánom, hogy ne legyen semmilyen egészségügyi problémád az életedben.

S.Viendo 2020.08.23. 21:29:32

@élhetetlen: Köszönöm a meglátást, lehetséges, hogy félreérthetően fogalmaztam, úgyhogy javítottam is.
süti beállítások módosítása