Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Első földimogyoróvajam (vegán)

2020. augusztus 05. - S.Viendo

Korábban még sosem ettem mogyoróvajat, valahogy az egészséges táplálkozás kapcsán került először a képbe nálam, szóval kb. fél éve. Azt hallottam róla, hogy nagyon megosztó étel, mert valaki nagyon szereti, más meg rosszul van tőle.

Annyit tudtam, hogy különösen az amerikaiak vannak oda érte, és mindenféle dologra rákenik, vagy tesznek belőle, de hasonló eset a juharszirup is. Most rajtam volt a sor, hogy kipróbáljam, nálam hogy működik!20200805_160023.png

Amikor először megkóstoltam a bolti mogyoróvajat, kb. az zajlott le bennem, hogy ízlelgetem már jó pár másodpercig, mégse történik semmi, csak egy fullasztó íztelen valamit érzek a számban, majd jött a finom földimogyoró íz, ami kicsit édes, kicsit sós is volt. Azt a pár másodpercet leszámítva rögtön beleszerettem, és először süteményekben kezdtem alkalmazni, majd kenyérre is kentem.

Néhány üveggel vettem már belőle biztosan, és mivel elég drága mulatság egy 200 grammos kiszerelés, próbáltam mindig más márkát, vagy helyet keresni, ahol olcsóbban hozzájuthatok. Végezetül arra jutottam, hogy nem kevés pénzt spórolnék meg vele, ha én készíteném, úgyhogy fogtam magam és belevágtam!

Hozzávalók:

1-2 marék külsejétől megtisztított földimogyoró
1 ek hidegen sajtolt napraforgó olaj
1 csipet só
1 tk agavé szirup
20200805_160049.pngElkészítés:

A kávédarálóm segítségével finom szemcsésre őröltem a mogyorót, és egy keverőtálba tettem, ehhez adtam a többi hozzávalót és alaposan elkevertem. Ízlés szerint adagolható mindenből a mennyiség, nekem a kicsit sósabb ízvilág jött be.

Jó étvágyat!

Nem lett annyira krémes, mint a bolti, de ahogy a címben is írtam, ez a legelső próbálkozásom, ízben viszont hozta azt a hatást, amit megszerettem. Diós-kakaós banánkenyérre kentük, szóval adtunk kicsit a kalóriáknak, de a kislányommal alig bírtuk abbahagyni az evését.  :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr1916106182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása