Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Vegán falafel

2020. június 18. - S.Viendo

Fontosnak tartottam a címben megemlíteni, hogy az én verzióm vegán, mert láttam olyan recepteket is a neten, ahol tojást raknak bele. Az enyémbe viszont nem kell tojás, sőt más kötőanyag sem, mert gyönyörűen egyben maradnak a golyók. Összetevőket tekintve egy kicsit hasonlít a csicseris hajdinafasírtomhoz, de teljesen más a fűszerezése, ezáltal számomra hozza a falafel ízt.
20200618_120706.png

Sok receptet kipróbáltam már, de mindegyikkel volt valami bajom, ezért most úgy döntöttem, hogy ugyan követek majd egy receptet, ám az érzéseimre bízom ennek az ételnek az elkészítését. Nagyon jól tettem, mert végre sikerült egy igazán finom, ízletes ebédnek valót sütnöm!

Hozzávalók:

fél kg csicseriborsó
150 g hajdina
4 gerezd fokhagyma fokhagymanyomón áttörve
1 tk pirospaprika
1 tk őrölt koriander
fél kk őrölt római kömény
1 kk cayenne bors
1 csokor friss petrezselyem apróra vágva
2 ek friss majoránna lemorzsolva
feketebors
3 ek himalája só
10 dkg szezámmag
2 ek olívaolaj
20200618_121355.pngElkészítés:

A hajdinát enyhén sós vízben 20 perc alatt puhára főztem, majd hagytam kihűlni. A szezámmagot felforrósított serpenyőben megpirítottam, míg szép barna színt nem kapott, aztán ledaráltam. Az előzőleg 12 órára, vízbe áztatott csicseriborsót botmixerrel pürésítettem, és hozzáadtam az összes többi összetevőt.

Alaposan átgyúrtam az egészet, és nedves kézzel kis golyókat formáztam belőle. Sütőpapírral kibéleltem egy tepsit, olívaolajat tartalmazó olajspray-jel lefújtam a papírt, majd erre pakolgattam a golyókat. Amikor az összeset felraktam, lefújtam ezeket is olajjal, és 200 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt egyik felüket, majd megfordítás után, újabb 15 perc alatt másik felüket megsütöttem.

Jó étvágyat!

Nagyon jól illik hozzá a nyers saláta, és a majonéz. Nyers salátához fejes salátát, paradicsomot, pritamint, uborkát és lila hagymát használtam, melyeket feldaraboltam majd meglocsoltam olívaolajjal és pár csepp citrom levével.
20200618_120843.pngA receptötletet innen vettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr7715856044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása