Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Csicseris hajdinafasírt

2020. május 09. - S.Viendo

Ezt a fasírtot most készítettem másodszorra, és legalább annyira nagy sikere lett, mint először volt. Ez főként a lányomra igaz, aki imádja, ha olyan ételt ehet, amit nem kell kanalazni, hanem a kis kezébe fogva haraphatja.
20200508_154914.png

A recept a Liszt- és cukormentes ételek című szakácskönyvből való, melyet anyukámtól kaptam.

Hozzávalók:


20 dkg hajdina
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
20 dkg csicseriborsó
2 db tojás vagy 2 ek őrölt lenmag+6 ek víz
1 kk őrölt fehérbors
1 csipet őrölt római kömény
olívaolaj
só ízlés szerint

Elkészítés:

A hajdinát háromszoros mennyiségű sós vízben, forrástól számított 18 perc alatt, teljesen puhára főztem, majd leszűrtem és hagytam kihűlni. A vöröshagymát és a fokhagymát megpucoltam, megmostam, felaprítottam (a fokhagymát fokhagymanyomón áttörtem) és egy kevés olajon üvegesre pirítottam, majd szintén hagytam kihűlni.

A csicseriborsót egy tálban botmixerrel krémes állagúra zúztam, beleütöttem a tojásokat, megfűszereztem, aztán beletettem a hajdinát és a hagymákat is. Alaposan összekevertem és a masszából (vizes kézzel) egyforma méretű pogácsákat formáztam, melyeket egy sütőpapírral bélelt tepsire raktam. Meglocsoltam a tetejüket olívaolajjal, amelyet szilikon ecsettel el is egyengettem, végül 200 fokra előmelegített sütőben szép barnára sütöttem őket.

Jó étvágyat!

A fasírtok 10 perc alatt elkészülnek, és ki is vehetők, de én még megfordítottam mindet, és újabb 10 percet sütöttem a másik felüket is. Belül nagyon puhák, kívül picit ropogósabbak lettek, de ez nyilván attól is függ, hogy meddig, mekkora hőfokon, és milyen sütési módban sütünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr1915674612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása