Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Isteni meggyes piskóta

2020. június 01. - S.Viendo
Voltam meggyet (és cseresznyét) szedni a kertemben, mert most van a szezonja, és gyönyörű érettek, sötét piros színűek lettek a gyümölcsszemek. Három hatalmas vödör meggy és két közepes vödör cseresznye lett eddig, de bőven van még a fákon termés. 

A cseresznyét nyersen, reggelihez szoktam adagolni, a meggyből szószt vagy süteményt készítek, de mivel édesszájú vagyok és sütit mostanában nem sütöttem, ez utóbbi mellett tettem le a voksomat.
20200601_155401.png

A magozás amúgy is, meg pláne ilyen hatalmas mennyiségnél eltart egy ideig, ám megéri túllenni rajta, hogy aztán minél előbb fel lehessen használni, vagy le lehessen fagyasztani a gyümiket.

A süteményem receptjét illetően egy meggyes piskótáéra esett a választás, de aztán véletlenül rábukkantam arra az oldalra, ahol egy tökéletes piskóta elkészítését boncolgatják. Végül ennél kötöttem ki, azaz ezt készítettem el, de természetesen szokás szerint pár dolgot most is átformáltam rajta.

Hozzávalók:

1 bögre zabpehelyliszt
1 bögre finomliszt
fél bögre nyírfacukor
4 db tojás vagy 4 ek őrölt lenmag+12 ek víz
2 dl rizstej
10 dkg kókuszzsír
másfél tk szódabikarbóna
1 csipet só
fél citrom leve
1 cs. vaníliás cukor
fél-1 kg magozott meggy

Elkészítés:

A lisztet, a szódabikarbónát és a sót egy tálba tettem, majd egy másik tálban a felvert tojásokat, a cukrokat, a tejet, a citromlét és a zsírt alaposan összekevertem. A száraz összetevőket fokozatosan hozzáadagoltam a nedves összetevőkhöz és pár percig kevergettem őket.

Sütőpapírral kibélelt magas falú tepsibe öntöttem a masszát, a tetejét elegyengettem, és rászórtam a kinyomkodott és lecsöpögtetett meggyeket, majd 170 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt szép barnára sütöttem. Tűpróbával ellenőriztem, hogy valóban megsült-e a tészta.


Jó étvágyat!

Olyan gyönyörűen megemelkedett, és annyira jól sikerült, finom puha, ízes sütemény lett a végeredmény, hogy már a fele sincs meg. Szerencsére van elég meggy, úgyhogy közkívánatra holnap megsütöm a második adagot is, és repetázhat a család. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr7215733490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása