Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Rántott karfiol csicseris kölessel

2020. május 01. - S.Viendo

Ha improvizálni kell a konyhában, akkor nem vagyok mindig ügyes, de most muszáj volt kitalálni gyorsan valami ebédnek valót. Na nem azért, mert nem lett volna időm főzni, hanem mert a közelmúltban, kedvencekbe elmentett és most főzés céljából kiszemelt recepteket nem tudtam megnyitni, ugyanis elment a netünk. Alapanyagom tehát volt, de az elkészítést magamnak kellett kitalálnom, így készült ez az étel.
20200501_130703.png

Rántott dolgokat szerintem mindenki tud készíteni, úgyhogy ezt nem részletezem különösebben. Annyit fűznék csak hozzá, hogy előtte a rózsáira szedett karfiolokat forrásban lévő vízben kb. 5 percig roppanósra főztem, majd lehűtöttem és lecsöpögtettem.

Liszt, tojás* (kevertem bele sót, borsot és pirospaprikát is), morzsa után sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket, és meglocsoltam a tetejüket olívaolajjal. A karfiolokat együtt sütöttem a képen látható felkockázott édesburgonyával, melyeket szintén meglocsoltam olajjal aztán sóval és kakukkfűvel ízesítettem. 250 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt megsült minden.

Most jön az improvizációs része a dolognak, mert lássuk be, egy rántott bármit nem nagy kunszt elkészíteni, főleg ha ismerjük a receptet. A körettel kapcsolatban nem ismertem, sőt ötletem se volt, úgyhogy csak szép lassan, fokozatosan körvonalazódott, hogy mit is szeretnék csinálni. Ebből lett aztán a csicseris köles, melyet a következőképpen készítettem el.

Hozzávalók:


1 bögre köles
400 g csicseriborsó
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
3 marék főtt karfiolrózsa
1 marék friss petrezselyem
kurkuma
só, bors
pirospaprika
olívaolaj

Elkészítés:

A kölest háromszoros mennyiségű forrásban lévő, enyhén sós vízben feltettem főni, ami kb. 20-25 perc múlva meg is puhult, úgyhogy leszűrtem. A vöröshagymát megpucoltam, megmostam, felkockáztam és egy kevés olajon üvegesre pirítottam, majd beleraktam a fokhagymanyomón áttört fokhagymát is. Sóztam, borsoztam, paprikáztam, és pár perc után beledobtam a csicseriborsót, a karfiolrózsákat, és a kölest. Picit összefőztem őket, végül kurkumával és friss aprított petrezselyemmel bolondítottam meg, s jól átkavartam az egészet.

Jó étvágyat!

Én csicseriborsó konzervet használtam a főzéshez, de lehet száraz csicseriborsóból is készíteni, amit előző este vízbe kell áztatni. Nagyjából 12 óra alatt teljesen megpuhul, aztán már lehet vele dolgozni. Nekem az a tapasztalatom, hogy ez utóbbi borsó a főzés során hő hatására elkezd pattogni, így célszerű letakarni egy fedővel.

Jó tanács:

A kölest főzés előtt érdemes szűrőben alaposan átmosni, mert akkor nem lesz kesernyés utóíze.

*Tojás helyett lehet használni például 1 evőkanál őrölt lenmagot elkeverve 3 evőkanál vízzel, és ez egy darab tojásnak felel meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr2515652664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása