Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Lila (vagy vörös) káposztafasírt vegánul

2020. április 27. - S.Viendo

Korábban készítettem már káposztás fasírtot, de nem sok sikerrel sajnos. Nagyon szeretem a lilakáposztát, vagy más néven vöröskáposztát, így rendszeresen ezzel próbálkoztam. Nem hittem el, hogy magával a zöldséggel lehet a probléma, de zavart hogy folyamatosan megbukik mint fasírt alapanyag. Gyanúm beigazolódott, sokkal inkább a receptekkel volt gond, amiket eddig találtam, viszont most úgy tűnik, megvan a nyerő!
20200427_122141.png

A receptet itt találtam, és tulajdonképpen nem sok mindent változtattam rajta, mert így tökéletes, ahogy van. Miután elkészítettem ezt az ételt, a telefonommal csináltam róla képet (mindig így teszek, ha épp eszembe jut fotózni, vagy van nálam telefon). Ezt most csak a káposzta miatt tartottam fontosnak megjegyezni, ugyanis nem manipuláltam a képet, tényleg ilyen gyönyörű lila színe van!

Hozzávalók:

fél fej lilakáposzta
2 gerezd fokhagyma
1 kk őrölt kömény
só, bors
6 db borókabogyó
napraforgóolaj
4 evőkanál teljes kiőrlésű rozsliszt
zsemlemorzsa a forgatáshoz

Elkészítés:

A káposztát apróra kockáztam és besóztam, majd hagytam állni 1 órát. Amikor letelt az idő, fokhagymanyomón áttörtem a fokhagymát, beleraktam, végül hozzáadtam a fűszereket, a lisztet is és jól összegyúrtam az egészet. Nedves kézzel golyókat formáztam belőle, amiket aztán egy picit kilapítottam. Hét darab fasírt született így, amiket zsemlemorzsába forgattam, majd közepesen felhevült olajba raktam és 10 perc után megfordítottam őket.

Jó étvágyat!

A fasírt akkor lesz jó, amikor szép barnára sült, és ekkor kicsit ropogóssá is válik a külseje, belül viszont puha és szaftos marad. Improvizáltam hozzá egy kis hagymás zöldborsót amit barna-indián rizzsel kevertem össze (90% barnarizs - 10% indiánrizs).

Amíg a rizs megfőtt, egy vöröshagymát felaprítottam, olívaolajon üvegesre pirítottam, és hozzáadtam a fagyasztott zöldborsót. Amikor a borsó elkezdett ráncosodni, egy kevés vizet löttyintettem alá, és aprított petrezselyemlevéllel szórtam meg. Csak addig főztem, míg éppen hogy megpuhult, és mint kiderült, ezt jól is tettem, ugyanis a fasírttal együtt fogyasztva kifejezetten jó érzés volt, hogy egy kicsit roppanós lett a hüvelyes.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr215644300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása