Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Ülőfürdő

2020. március 27. - S.Viendo

Már az idejét sem tudom, mikor ültem bele utoljára a kádba, és lazultam el egy kicsit... Úgy döntöttem, hogy most, hosszú kihagyás után ismét megteszem, és milyen jól döntöttem! 

Alapvetően nem vagyok, és soha nem is voltam az a fürdőzős típus, inkább zuhanyozni szoktam. Egyrészt mert sokkal gyorsabb, másrészt nincs vele annyi gond, nem olyan macerás. Zuhanyzáskor csak beugrom a kádba, magamra borítom a tusfürdőt, leöblítem magam vízzel és kész is. Nem kell megvárni, míg megtelik a kád vízzel, ami plusz idő, és így tényleg csak pár percig tart az egész. Mehetek tovább a dolgomra, csinálhatom a napi kötelezőket, ahogy eddig.

Na de hol marad az ellazulás, a relaxálás, az az érzelmi állapot, amikor megszabadulhatok a feszültségektől, melyeknek forrása lehet a harag, a félelem, vagy a szorongás. Régebben szinte minden kijutott nekem ezekből, volt hogy egyszerre a három is, és jó lett volna ezen segíteni valahogy. Biztosan sok féle képpen lehet rajta segíteni, de én amire rájöttem az az, hogy be kell ülni a kádba, és meg kell tölteni vízzel. Most már tudom, hogy fürdés közben, amikor csak ülök a finom illatú illóolajjal, vagy habfürdővel megbolondított forró vízben, ki tud kapcsolni az agyam.

A kikapcsolódás az agy frontális lebenye számára egyfajta könnyű drogként szolgál, amikor is a hátsó cortex impulzusokat küld a frontális kérgen keresztül, amely nyugtató hatással bír. A pihenés javítja a szervezet mindennapi stresszel való megbirkózását. A stressz lehet az okozója több mentális és fizikai egészségügyi problémának, ezért a nyugalmi állapot elérése előnyös a szervezet egészségi állapotának javítása szempontjából. Amikor feszültek vagyunk, akkor a szimpatikus idegrendszer aktiválódik, ami az ősi időkből származó "küzdj, vagy menekülj" reakciót idézi elő a szervezetben, ami hosszú távon káros hatással van a szervezetre. (forrás: wikipédia)

Ezentúl bármikor, amikor úgy érzem, hogy szükségem van rá, mindenképp szentelnem kell ennek egy kis időt, mert nagyon sokat tud segíteni. Emellett ha még nyomok egy kis nyugtató, relaxációs, meditációs zenét is, és ezt hallgatom közben, teljes a siker!

Kép forrása: clipart-library.com

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr6115561658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása