Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Spenótos csicseriborsó főzelék bulgurfasírttal

2020. december 19. - S.Viendo

A címet csicseris spenótfőzeléknek is írhattam volna, attól függ, melyikből van több otthon. :-) Amikor először próbáltam ki ezt a főzeléket, beleszerettem. Sokkal finomabb és táplálóbb az amúgy is nagyon egészséges spenót, a csicseriborsóval együtt. Feltétnek meg aztán tényleg bármit lehet készíteni, de a legjobb, ha van benne teljes értékű gabona. Nekem volt még egy kis főtt bulgurom, így ebből készült el a fasírtom.20201117_194745.png

A főzelék hozzávalói:

250 g csicseriborsó 12 órára beáztatva (vagy konzerv)
fél kg friss spenótlevél (vagy mirelit)
1 cm-es friss gyömbér darab
3 gerezd fokhagyma
1 ek őrölt curry
1 tk őrölt római kömény

olívaolaj
citrom pár csepp leve
növényi tejszín (elhagyható)

Elkészítés:

Egy kevés olajon megpirítottam a gyömbért és rádobtam a fűszereket, a zúzott fokhagyma gerezdeket, a borsót, és jól elkevertem őket.  Ezután a spenótlevelek következtek, amiket csak megfonnyasztottam, végül sóztam, és amikor hűlt egy kicsit, belenyomtam a citromlét. Tejszínnel krémesítettem, és összeforraltam az egészet, majd botmixerrel lepürésítettem, de egészben is lehet hagyni mindent.
20201124_120741.pngA fasírt hozzávalói:

bulgur
2 ek sűrített paradicsom
1 tk fűszerpaprika
bármilyen liszt

repceolaj a sütéshez

Elkészítés:

Nekem a bulgur már készen volt, de ha nincs, akkor csak be kell áztatni fél órára úgy, hogy kb. fél centire lepje el a víz. Minden hozzávalót összekevertem, és ha kellett, még lisztet adtam hozzá, hogy formázható masszát kapjak. A kis fasírtokat kivételesen bő olajban sütöttem ki és melegen tálaltam.

Jó étvágyat!

A főzelék recept ötletet a 160 grammos szébhidrát diéta című könyvből, a fasírtét pedig innen vettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr9516350814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása