Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Csicsóka főzelék gombapörkölttel

2020. december 18. - S.Viendo

A csicsóka sosem tartozott a kedvenc ételeim közé, túlságosan zavart az a markáns illata és íze, ami főzés és evés közben érezhető, így nem tudta megkedveltetni magát velem. Ennek ellenére néha megpróbálkozom az elkészítésével, mert úgy érzem, adnom kell neki még egy esélyt. Ezt a főzeléket megéri megcsinálni már csak a színe miatt is, és az ízével is sokkal jobban ki voltam békülve, mint a korábbi próbálkozásaimmal.20201201_114444.png

A főzelék hozzávalói:

35 dkg csicsóka
fél db vöröshagyma
1 tk őrölt curry
1 tk kurkuma
pici őrölt koriander
pár csepp citromlé
olívaolaj
ízlés szerint só

Elkészítés:

A csicsókát és a hagymát megmostam, megtisztítottam és felkockáztam. A hagymát egy kevés olajon megpirítottam, majd hozzáadtam a fűszereket. Rádobtam a csicsókát is, és felöntöttem annyi vízzel, amennyi ellepi. Végül 10-15 perc alatt puhára főztem, utána botmixerrel lepürésítettem, amikor picit hűlt, bele tettem a citrom levet is.
20201130_120446.pngA pörkölt hozzávalói: 

fél kg friss csiperkegomba
1 db vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 ek őrölt pirospaprika
borsikafű
ízlés szerint só
olívaolaj

Elkészítés:

A gombákat és a hagymákat megtisztítottam, majd feldaraboltam. Egy kevés olajon először a vöröshagymát pirítottam meg, és amikor elég puha lett, rádobtam a fokhagymát is. Jöhetett a pirospaprika és a borsikafű, végül a gomba, amelyet nagyobb lángon kezdtem pirítani, és amikor kiereszteni a levét, visszavettem a hőfokot. 10 percig főztem, a végén megsóztam.

Jó étvágyat!

A csicsóka főzelék recept inspirációját innen vettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr5016349652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása