Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Sütőtökös zabnudli meggyszósszal

2020. december 16. - S.Viendo

Rengeteg ételt néztem ki, és készítettem is már el a legkedvencebb blogomról, valószínűleg ezért nem értem még utol magam a posztolásukban, de ami késik, nem múlik... Mivel még mindig maradt abból a hatalmas tökből, amit sok mindenre felhasználtam, gondoltam az uzsonnába is rakok. Nagyon finom cukormentes harapnivaló lett belőle!
20201126_155124.png

Hozzávalók a nudlihoz:

700 g sütőtök
35-40 dkg zabliszt
1 ek kókuszolaj
egy kevés vaníliaőrlemény
egy csipet só

Hozzávalók a meggyszószhoz:

30 dkg magozott meggy
1 db édeskés alma
15 db mazsola
egy kevés fahéj

Darált mandula a szóráshoz
20201126_155410.pngElkészítés:

Az almát héjastul lereszeltem és a meggyel, a mazsolával, a fahéjjal együtt feltettem főni lassú tűzön. Nem kellett sok idő neki, hamar készen lett a szószom.

A tököt cikkekre vágtam és kb. 200 fokos sütőben, sütőpapíron 35 perc alatt megsütöttem. Miután kihűlt, egy krumplinyomóval pépesítettem, de a villa is megteszi. 

Hozzáadtam a lisztet, az olajat és a vaníliát, majd kézzel alaposan eldolgoztam, utána feltettem főni a vizet a sóval egy nagy fazékban. A tésztát kisebb részekre osztottam, és gyúródeszkán sodorni kezdtem, amíg ujjnyi vastag hengereket nem kaptam. Ezekből kb. egy centis darabokat vágtam, és gyöngyöző forró vízben kifőztem.

Jó étvágyat!

A recept eredetileg édesburgonyával készül, és törökmogyoróval van megszórva, de így is nagyon finom lett szerintem. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr8616346914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása