Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Bazsalikomos spenótos zöldborsófőzelék kölesfasírttal

2020. november 28. - S.Viendo

Mi imádjuk a zöldborsót és a spenótot is külön-külön. Együtt pedig még fantasztikusabbak a bazsalikommal kiegészülve! Most egy nem vegán kölesfasírtot is készítettem mellé, de meg fogom próbálni ennek is a vegán, csicseriborsós változatát, mint az omlettemnél.
20201122_194045.png

A főzelék hozzávalói:

400 g fagyasztott zöldborsó
néhány marék bébispenót
ízlés szerint szárított bazsalikom
2 dl növényi tej (nálam most mandula)
20201122_183028.pngA borsót felengedtem egy lábasban, és aztán a tejet hozzáöntve elkezdtem főzni, majd amikor megpuhult, elzártam alatta a tűzhelyet és beledobáltam a spenótleveleket, végül letakarva hagytam, hogy megpárolódjanak. A végén szórtam bele a bazsalikomot, amikor már minden kész volt, és utána leturmixoltam az egészet.

A fasírt hozzávalói:

200 g köles
1 közepes fej vöröshagyma
2 ek kókuszolaj
3 gerezd fokhagyma
1 tk só
ízlés szerint őrölt feketebors
2 tk majoránna
3 db tojás
3 púpos ek bármilyen liszt
20201122_194052.pngA beáztatott kölest kb. háromszoros mennyiségű vízben megfőztem, leszűrtem és hagytam kihűlni. A vöröshagymát apróra vágtam, és egy kevés olajon megpirítottam. Utána bele tettem az összezúzott fokhagymát, rá pedig a kihűlt kölest. Összekevertem őket, átpirítottam együtt is. Miután levettem a tűzről sóztam, borsoztam, és a majorannát is beletettem, végül a tojást és a lisztet. Nedves kézzel golyókat formáztam, és forró olajban kisütöttem őket.

Jó étvágyat!
20201122_190647.pngA főzelék ötletet innen, a fasírt ötletet pedig innen vettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr7616305324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása