Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Rizstejbe köles

2020. július 13. - S.Viendo

Azt mégsem írhatom, hogy tejberizs, mikor nem az, mert se nem állati eredetű tej, se nem rizsszem nincs benne, hanem valójában köles. Persze lehet készíteni köles helyett rizzsel is, de nekem épp ez volt itthon a hűtőben, és már nagyon szerettem volna, ha felhasználásra kerül.
20200713_143303.png

Eredetileg túrógombócnak indult, persze csakis és kizárólag vegán formában, de nem álltak össze golyókká, úgyhogy rögtönöznöm kellett. Így lett ez a fogás, aminek gyönyörű sárga színét (bár ez lehet, hogy a képen nem látszódik) a kukoricának köszönheti.

Hozzávalók:

40 dkg köles
néhány ek kukoricadara
1 citrom kifacsart leve (jobb lenne 2-3-ból, mert úgy intenzívebb)
ízlés szerint nyírfacukor
fahéj
1 csipet só
fél liter rizstej

Elkészítés:

A kölest alapos átmosás után felöntöttem a rizstejjel és a sóval együtt megfőztem. Mikor kész lett, elkezdtem adagolni bele a kukoricadarát, és közepes lángon kevergetve vártam, míg picit besűrűsödik. Kicsit hűlni hagytam, utána beletettem a citrom levét és a cukrot. Fahéjjal megszórva tálaltam.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr9916003444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása