Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Vegán paradicsomos tészta

2020. április 29. - S.Viendo

Ez a recept eredetileg nem vegán, mert emellé csirkemell is készül, de annyira finom maga a szósz, hogy simán megállja a helyét hús nélkül is, a benne lévő tésztával. Tulajdonképpen egy babaszakácskönyvből készítettem az ételt, amit nagyon szeretek, mert rengeteg jó ötlet van benne.
20200429_123614.png

Hozzávalók:

250 g teljes kiőrlésű durum tészta
4 db közepes paradicsom
280 g sűrített paradicsomkonzerv
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 tk őrölt pirospaprika
1 db pritamin paprika
4 ek olívaolaj
ízlés szerint só és bors
1 tk kakukkfű
1 tk bazsalikom
1 tk balzsamecet
1 tk nyírfacukor

Elkészítés:

A hagymát és a pritamint megpucoltam, megmostam, felkockáztam, és egy wokban felhevített olajon megpirítottam, majd hozzáadtam a pirospaprikát és a fokhagymanyomón áttört fokhagymát is. Nem sokkal később belekerült a balzsamecet, a kakukkfű és a cukor, ezután beleraktam a tésztát és jól átkevertem az egészet.

Felöntöttem fél liter vízzel és a sűrített paradicsommal, felforraltam és 10-15 perc alatt, alacsonyabb lángon addig főztem, míg a tészta meg nem puhult. Ekkor beleraktam a felkockázott paradicsomokat is és megszórtam bazsalikommal. Amikor a paradicsomok fonnyadni kezdtek, lehúztam a tűzről az edényt, majd a végén sóztam, borsoztam az ételt.

Jó étvágyat!

Nagyon jól illik hozzá a párolt brokkoli, és én még köménnyel megszórt sárgarépa hasábokat is sütöttem mellé sütőben.

Ha a húsos verziót szeretnéd elkészíteni, akkor mindent ugyanígy csinálj, csak pluszba még kockázz fel kb. fél kg csirkemellfilét. Miután ezt alaposan megsóztad és megborsoztad, néhány evőkanál olívaolajon jól süsd át, míg egy pici színt nem kap és a végén keverd bele a paradicsomos tésztába.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr715648904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása