Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

S.S.R.G.K.K.T.Z.K.T.

2020. április 01. - S.Viendo

A cím túl hosszú lett volna, ezért inkább ideírom, mit jelentenek a kezdőbetűk: Sütőben Sült Rántott Gomba Kurkumás Kölessel, Thai Zöldségekkel és Kesu Tartárral.

Ma is főztem egy jót! Persze amióta számomra minden nap örömet okoz a főzés, azóta mindig így érzem, csak most gondoltam meg is osztom az egyik receptemet végre.

Az egész úgy kezdődött, hogy vettünk 3 kiló csiperke gombát ismerős útján, aki ezzel (is) foglalkozik. Szegény túl akart adni rajta, mert most, hogy bezártak az éttermek, senki se vásárolja fel tőle nagyobb mennyiségben. Én se tudtam, mit kezdjek hirtelen ennyivel, de elkezdtem felhasználgatni belőle. A gomba egy részét muszáj volt lefagyasztanom, de fogalmam sincs róla, milyen lesz, ha újra előveszem. Másik részéből először makarónit, majd gombapaprikást készítettem. A maradék, és egyben utolsó rész sorsa rántott gomba lett.

Nem akartam bő olajban, egyesével szórakozni a gombafejekkel, úgyhogy miután megtisztítottam és megmostam őket, bepaníroztam majd sütőpapírral bélelt tepsiben, 220 fokon 40 perc alatt barnára sütöttem. A sütés előtt olívaolajat locsoltam rájuk, és félidőben mindegyiket megfordítottam.

Főztem hozzá kölest, és fagyasztott thai jellegű zöldségmixet, amiket összekevertem, megsóztam, és jól meg is kurkumáztam.

Már csak a tartármártás volt vissza, amit kesudióból állítottam elő, méghozzá úgy, hogy 1-2 maréknyi kesudiót finomszemcsésre ledaráltam. Sóztam, borsoztam (fehérborssal), meglocsoltam citromlével, tettem bele nyírfacukrot, dijoni mustárt és majonézt is. Az arányokat szerintem egyéni ízlés alapján célszerű beállítani, mert van aki a kicsit édesebbet szereti, van aki a kicsit savanykásabbért van oda.

Képet sajnos nem készítettem, de ezt majd utólag is lehet pótolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr4315580576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása