Endometriózissal anyává válni

Viendo

Viendo

Zene zene zene

2020. március 24. - S.Viendo

Teljes joggal érdemel egy külön posztot a zenéről való írás, amibe beletartozik a zenehallgatás és maga a zene megkomponálása, művelése is. Bárhogy is nézzük, számtalan előnye van, akár csak hallgató, akár komponáló, művelő az ember, de a művelők és komponálók nyilván hallgatók is egyben. Mielőtt jobban belebonyolódnék, elmondom, mire is gondolok pontosan, és miért érzem így.

Szerencsére már gyerekként megtudtam, milyen a zene szeretete, Édesapám révén, aki mindig is igényes és jó minőségű zenéket hallgatott. Ezért jelenthetem ki nyugodt szívvel, hogy tulajdonképpen én Led Zeppelinen és más hasonló korabeli zenéken nőttem fel. Apu ezek mellett még hobbizenész is volt, elsősorban gitáron, basszusgitáron játszott, és rengeteg kisebb-nagyobb fellépése volt cirka 30 éven keresztül.

Később nekem is kialakult a saját zenei ízlésem, ami nem volt túl messze az ő általa kedvelt előadóktól és daloktól, ezért mindig hálát adok a sorsnak, hogy számos zenét ismerhettem meg így. Mondhatom azt is, hogy gyakorlatilag mindenevő vagyok, mert nagyon szeretem a 60-as, 70-es, 80-as évek zenéit, de a 90-es években is nagyon sok a jó dal, sőt az ezredforduló után is akadnak még kellemes, dallamos számok.

Nekem fontos egy dalban, hogy a dallama, ritmusa jó legyen, vagy a szövegével fogjon meg, ha meg aztán minden stimmel egyszerre, annál jobb nincs is! Nyilván ez egy szubjektív dolog, kinek mi tetszik, mindenesetre szeretnék majd zenéket is ajánlani a blogon az idetévedőknek és az arra fogékonyaknak, miközben én is jól elnosztalgiázgatok majd.

Azt mondják, igazából csak egy kedvence lehet az embernek, mert ha már több kedvenc van, akkor nincs egy kiemelkedő, amit a többinél jobban szeret. Én is fel tudnék sorolni kb. 50 előadót, akiknek dalai mély nyomot hagytak bennem, de nem teszem, mert tudom, hogy számomra a nagy kedvenc mindig is a Beatles volt és az is marad. Ez a kedvenc iránti szeretet az idő folyamán már-már fanatizmusba ment át, de hát nem is csoda, hiszen számos jó dolog fűzhető a nevükhöz (erről majd később).

A lényeg, hogy bármilyen zenét is hallgatok, fontos hogy jól érezzem magam tőle, ellazítson, elvarázsoljon, és elrepítsen a saját kis világába, ahol aztán teljes átéléssel tudom élvezni mindazt, amit nyújtani tud.

A bejegyzés trackback címe:

https://viendo.blog.hu/api/trackback/id/tr1915550502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása